Jump to content

[Poll] Ligge ved kai


Bützfleth

Velg ja eller nei  

183 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Etter ferieturen i sommer å bedømme så hilser de fleste (ikke på langt nær alle), men i gjestehavnene sier man ikke morn da man møtes på brygga! Snodig! :crazy:

 

Her borte synes jeg det er motsatt. Nå hilser jeg ikke før de hilser på meg. Men til gjengjeld så hilser alle ombord.

 

Du har jo en viss erfaring med ankring... :lol::giggle:

 

Oh yeah!!! Det var være med utstyret! Men nå er det nytt på plass! :cool: Og det syns nesten ikke. :wink:

Link to post
Share on other sites

Når du ligger ved kai kommer det ofte folk for å kikke på båten din.

Liker du at folk kommer og kikker?

Ikke liker jeg å ligge ved kai, og ikke liker jeg at folk glor.

Må jeg først ligge ved kai, fordi kona "må" handle, så er det hyggelig med en båtprat.

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Foreslår at du tar på deg sjørøverkostymet ditt Bützfleth, og kjører litt show... :lol:

 

Jeg er litt lei av at alle skal fortelle meg hvor "liten og koselig" båten min er... Dessuten er det alltid noen unger som ikke liker grønnfargen, og roper til sine foreldre... SE DEN STYGGE LILLE SEILBÅTEN!!!!!!!!!!!!!!!! Da er det gøy å se på foreldrene og le høyt.. De blir skikkelig flaue... :giggle:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Men da med video så jeg kunne legge det ut på youtube og linke den her fra. :lol:

Drar du frem kamera eller video, forsvinner de fortere enn du får trykket på utløserknappen.

 

Litt på siden vil jeg nevne en episode fra Sandspollen en helg for noen år siden. En geskjeftig familiefar arrangerte jollerace for ungene i området, rett utenfor akterfortøyingene der alle båtene lå. Et himla spetakkel, spesielt siden administratoren selv satte på to motorer på sin egen jolle! Det var da jeg fant frem speilrefleksen med den største linsen, stilte meg opp og siktet inn å fyren med to motorer mens jeg med klar stemme sa: "Dette må foreviges og sendes inn til Båtmagasinet til skrekk og advarsel!" Da ble racet brått avbrutt. Og litt senere kom også politibåten, så det var nok ikke bare jeg som hadde vært sur og sutrete!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Folk glor ikke på min båt, annet enn når vi er utaskjærs.. da peker de også.

Faktisk fått applaus fra en kompisgjeng i en Scand Dynamic i fjor. :lol:

 

Vet ikke om jeg skal bli flau eller pr-kåt?

 

Men, en båtprat med brygga er alltid hyggelig!

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Den "pekingen", er du sikker på at det ikke er med langfingeren opp i luften? :lol: :lol:

 

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Mange spør om vår GB er bygd i tre. Det er vanskelig å se om det er plast eller mahogny i skroget. Dette får endel oppmerksomhet fra forbipasserende. Vi fikk nesten sjokk da vi overtok GBen og opplevde all oppmerksomheten den fikk kontra vår forrige båt. Dette har medført mange nye betjentskaper og venner får man aldri for mange av.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ligger på svai. Er selvfølgelig å bunkrer osv og da kan så mange som vil, glo.......noe sier meg at de ikke ser på båten. He he. Har nemlig en 4beint en som vokter båten veldig, og mennsker på brygga kan være en trussel til jeg hilser på dem og da er alt greit.

Ellers er det meget behagelig og slippe og ligge på full pakkede steder når sneipen våkner lett

Link to post
Share on other sites

De siste båtene mine har vært langt fra "dusinvare", de har skilt seg ut i enhver sammenheng. Dette har naturlig nok ført til en hel del oppmerksomhet og mange spørsmål/kommentarer opp gjennom tidene. Selv om jeg slett ikke har noe imot "å snakke båt" så kan det av og til bli litt mye når hver eneste en skal vite byggeår, byggested, historikk, motor, osv, osv. Det har jeg løst enkelt og greit med en tavle, kombinert bilder og tekst, som tar for seg de viktigste nøkkeldata.

 

Men jeg må også si at enkelte av de som kommer og tar en kikk virkelig er både interesserte og interessante mennesker. Jeg har truffet folk som har vært ombord i båtene mine som mannskap eller passasjerer tidligere, noen har kunnet supplere med informasjon. Jeg har fått bøker, små gjenstander - og et uendelig antall koselige stunder når jeg har fanget opp "de riktige".

 

Noen ganger har vi bare lyst på "freden og roen" - og da legger vi oss litt bortgjemt, eller setter oss slik at det ikke faller like naturlig å ta kontakt :wink:

 

PS

Noen Jolly Roger kommer ikke ombord til meg; og som magnet på smågutter virker brannkanonen på styrehustaket minst like bra :saint:

DS

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Et ark med bilde og tekst om båten var ingen dum idè, Jan. Legger man arket i plast og lamminerer det vil den tåle all slags vær. Den idèen skal jeg låne. Henger man den ved rekka vil man slippe mange spørsmål og samtidig virker dette opplysende for forbipasserende.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Så sant du ikke stiller deg opp like utenfor båten vår, bøyer deg frem og peker inn mot oss som sitter og spiser inne i salongen, er det vel helt greit?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Et ark med bilde og tekst om båten var ingen dum idè, Jan. ...

 

På min gamle POSEIDON hadde jeg montert diverse bilder og en kort historikk på en plate ca 50 x 70 cm og utstyrt den med et par korte tamper slik at den lett kunne henges opp på et lett synlig sted på den ene eller andre siden.

På min nåværende POSEIDON II har jeg mer billeder og platen er derfor blitt ca 100 x 60, men det er fortsatt en lett håndterlig liten sak.

 

Hvert foto og hver tekstblokk er laminert inn før den er limt på platen, dermed tåler det også både vind og vær . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Så sant du ikke stiller deg opp like utenfor båten vår, bøyer deg frem og peker inn mot oss som sitter og spiser inne i salongen, er det vel helt greit?

Lars H.

Ja, det er vel det og ikke slik som da vi lå i Skagen for noen år siden. To danske ølhunder, svært så animerte kom ut på brygga, hvor vi heldigvis lå som nr to utenpå en svenske. De dro fram rettekaren og pisset med høye stråler ned på svensken, hvor de bare satt paralysert i copiten, det kom ikke en lyd fra dem.

Link to post
Share on other sites

At folk kikker på båten når de går forbi er helt ok. Stopper de og kommer med noen spørsmål så er det ok det også. Egentlig ganske hyggeligt. Spesielt ,siden jeg så langt kun har hørt possitive komentarer.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Eg skjønner faktisk foskjellen. Eg kikke på båtene i havna eg og men om folk sitter og spiser stopper eg ikke å glor. Da kommer eg heller tilbake og kikker meir ved en senere annledning slik at eg kanskje kjem i prat også.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

.....Min ligger fortøyd lengst borte, fra kamera, til høyre. Ja, den på tvers som viser bb side. Men, aliga vel, det må være mulig å få fred.

 

Jeg lå med Nattruten SANDNES ved kaien like bortenfor moloen i pinsen. Fint område og store forandringer siden vi reiste på campingerier på 1960-tallet :wink:

 

Du får brukt kartene du kjøpte forstår jeg; hils familien og kos dere videre :sailing::sailing:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...