Jump to content

Advarsel: luringer på QXL kjøper båter.


Smiley

Recommended Posts

En liten advarsel til dere som trodde (som meg) at ID`n til de du handler med på QXL var rimelig vanntett. Jeg "solgte" akkurat Smuggleren på QXL til minstepris. Ved forsøk på å nå kjøper pr. mail har jeg ikke fått noe svar. Jeg ringte det oppgitte telefonnummer (som iflg. telefonkatalogen.no tilhører aktuell kjøper) og traff en kar som ikke veldig gjerne ville presentere seg, men som hevdet han ikke het det samme som kjøper (og hadde en dialekt som hørte til et annet sted i landet). Jeg søkte så på navnet til kjøper, og traff da en med riktig navn (og en mer sannsynlig dialekt). Han hevdet da at navnet hans ble misbrukt, og at han hadde tatt kontakt med QXL om dette da brukeren hadde "kjøpt" flere båter i hans navn. Ser nå at QXL har sperret den aktuelle bruker-ID`n.

 

Hva motivet skulle være med å by på noe du ikke vil forsøke å kjøpe har jeg ingen forklaring på, men dersom denne personen forsøkte å selge noe mot forhåndsbetaling ville det "henge mere på greip"!

 

For meg så betydde dette bare en evt. blokkering av salg via QXL i denne omgang, og en sterk irritasjon over et innbilt salg som gikk i vasken.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Hva motivet skulle være med å by på noe du ikke vil forsøke å kjøpe har jeg ingen forklaring på

Mulig motiv: Finn.no har en stund vært plaget av folk som "kjøper" biler og andre kapitalvarer, og sender en for stor sjekk i posten. Selgeren blir da bedt om å heve sjekken, og sende overskytende tilbake. Sjekken er selvsagt falsk, noe det gjerne tar banken et par dager å finne ut av.

Link to post
Share on other sites

Sjekktrikset skjer vel som regel ved sal til luringar i utlandet, spesielt afrikanske land.

Eg ville uansett vore ekstremt skeptisk om nokon ville betale ein båt med sjekk. Kven i all verda brukar sjekk som betalingsmiddel i Noreg i 2009, bortsett frå svindlarar og folk over 90 år?

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...