Jump to content

Manglende gnist fra magnet.


T_R

Recommended Posts

Har akkuratt kjøpt meg min første båt, en tresnekke :smiley:

 

Har fått litt problemer med å få gnist. Etter en 5-6 turn så forsvinner gnisten fra pluggen, og i dag har jeg ikke fått gnist i det hele tatt?

Noen ideer på hva som lager problemet og hva jeg kan gjøre med det? Hvordan feilsøke enkelt.

 

Hvem kan jeg kontakte ang overhaling av magnet evt hvis det blir aktuelt.

 

Hadde vært kjempe om noen kunne hjulpet meg med dette. Bor i lillesand hvis det er noen i nærheen som har god kunnskap eller evt har en magnet liggende. Skal være en 58 Marna som står i

Link to post
Share on other sites

Jeg har merket den godt så det skal være i orden.

 

Prøvde noen sveiv igjen før jeg tok den av og på det 5 fikk jeg strøm i meg og fikk en gnist. Men det ble med den ene :( Så dn er ikke helt død ihvertfall.

 

Står i ovnen nå. Takk for hjelpen så langt :)

Link to post
Share on other sites

Hallo. Jeg hadde trøbbel med magneten min for noen år siden. Fikk den reparert på "Fredrikstad vikleverksted", et lite verksted midt i Fredrikstad med suverent flinke folk, de kan garantert hjelpe deg.

 

 

Fredrikstad Vikleverksted AS

Besøksadresse:Hans Jacob Nilsens gate 9, 1606 Fredrikstad

Telefon 69 31 15 90

 

 

 

Hilsen

Ole-Martin Nilsson

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Link to post
Share on other sites

I den ene enden av magneten er det et lokk med 3 skruer. Skru av dette og bruk en platinafil og fil over stiften. Få ut metallstøv og sjekk åpningen med søkerblad. Normalt 0.4-0.5 mm. Sett på lokket igjen, og pass på at "armen" for Høy/Lavtenning kommer i inngrep.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...