Jump to content

Eldre Johnson 9,9. Skifte av impeller. Prob. med å løsne nedre del

blacki

Recommended Posts

Har problemer med å løsne den nederste delen av stammen på min eldre 9.9 Johnson. Tipper den er fra rundt 80 tal eller slutten på 70..

Alså; har fått løsnet alt untatt det aksel staget som går igjennom hele stammen ned til propellhus.

(pokker; tar å løper ut og tar et par bilder nå jeg!)

Alså det stage som jeg har merket med rødt er det eneste som det henger i nå. Hvordan løsner man det?

john.jpg

Noen som er så snille å gidder å hjelpe? :smiley:

et bilde til.

john2.jpg

forøvrig lett å se at den ble varm. var en halv badestrand inni der gitt! (samt noe seigt som kanskje var manet rester....

Ellers så var oljen i girhuset der nede noe lysegrå. Så vann har trengt inn der.

Redigert av blacki (see edit history)

takk for hjelpen. Var et slikt mellomstykke/deksel(?) på stammen som måtte løses og en skru på staget som måtte løses- Da kom "dritten"..

Har lite erfaring med å skru på påhengere, men tror jeg skal benytte sjangsen til å lære litt mer ved å sku på denne johnson påhengeren.

Den var full i sand, avleiringer og dritt så kanskje jeg likegodt tar og skrur den helt fra hverandre.

Har serienr, og mod. nr på den; er det da noen steder jeg kan taste inn dette for å finne nøyaktig års benevnelse på den?

Mod nr: j10balcse

Ser: B016116 (0=null!)

Redigert av blacki (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...