Jump to content

Eldre Johnson 9,9. Skifte av impeller. Prob. med å løsne nedre del


blacki

Recommended Posts

Har problemer med å løsne den nederste delen av stammen på min eldre 9.9 Johnson. Tipper den er fra rundt 80 tal eller slutten på 70..

 

Alså; har fått løsnet alt untatt det aksel staget som går igjennom hele stammen ned til propellhus.

(pokker; tar å løper ut og tar et par bilder nå jeg!)

 

Alså det stage som jeg har merket med rødt er det eneste som det henger i nå. Hvordan løsner man det?

 

john.jpg

 

 

Noen som er så snille å gidder å hjelpe? :smiley:

 

 

et bilde til.

john2.jpg

 

 

forøvrig lett å se at den ble varm. var en halv badestrand inni der gitt! (samt noe seigt som kanskje var manet rester....

 

Ellers så var oljen i girhuset der nede noe lysegrå. Så vann har trengt inn der.

Redigert av blacki (see edit history)
Link to post
Share on other sites

takk for hjelpen. Var et slikt mellomstykke/deksel(?) på stammen som måtte løses og en skru på staget som måtte løses- Da kom "dritten"..

 

Har lite erfaring med å skru på påhengere, men tror jeg skal benytte sjangsen til å lære litt mer ved å sku på denne johnson påhengeren.

 

Den var full i sand, avleiringer og dritt så kanskje jeg likegodt tar og skrur den helt fra hverandre.

 

Har serienr, og mod. nr på den; er det da noen steder jeg kan taste inn dette for å finne nøyaktig års benevnelse på den?

 

Mod nr: j10balcse

 

Ser: B016116 (0=null!)

Redigert av blacki (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...