Jump to content

Ominnredning av kabin!


SeaMaster175

Recommended Posts

Hei!

 

Har lyst til å ominnrede kabin på vår 28 fots tresnekke. Har da en idè som jeg lurer på hva baatplassens medlemmer syns om.

 

Slik ser kabinen ut idag! Vi skal selvfølgelig endre på den blå fargen og få det i litt treverk. Den innerste veggen skal slås ut og da får vi jo ganske mye ekstra plass der. Vi kunne tenkt oss noe a'la.....

 

4450408_5_0_forpigg.jpg

 

....dette. Vi synes det var en smart løsning å dele kabinen i to, hvor du innerst har soveplass til 2/3 og hvor du i andre enden har skapplass, eller hva du ønsker å lage ut av det.

 

Hva synes dere om denne ideen?

 

Tror dere dette vil la seg gjøre i båten vår?

 

mvh

Jonhei

Link to post
Share on other sites

.......Bilde.....

Dette ser unektelig "lekkert" ut! Og jeg skjønner godt at du falt for denne løsningen, jonhei  :flag: - det gjorde jeg også!!!

 

Det hjelper jo at det er meget fint samspill mellom lyse / mørke flater og de forskjellige fargene! Store lyse flater tåler godt treverk som er mørk (mahogny / teak). Lys garnering oppunder hyttetaket hjelper til med å skape "luft"!

 

MEN, - og jeg vil nødig bli oppfattet som "gledesdreper" - hvis jeg ikke tar helt feil så er dette bilde hentet fra en glassfiber-båt, med større bredde i forpiggen enn "gamla" har. Samtidig er lyset som kommer inn gjennom ventilene med på å skape inntrykk av "luft" - noe du sansynligvis ikke vil få til i din båt på samme måten. Høyden under fordekket er vel også noe du må ta med i betrakning.

 

Så har du spantene å ta hensyn til. En trebåt skal vel ikke "innebygges" helt tett med slette flater i innerskroget - da lager du feller for mugg / råte. Ser jo at høyden på køyene er ganske stor - dette for å få stor nok flate i bredden. Mål ut på "gamla" hvor høyt oppunder fordekket du kommer, hvis du gjør likedan.......

 

Eneste måten å finne ut av om dette vil bli like vellykket i "gamla" er å ta mål. Hvis du har muligheter til det. Ser jo at du har hentet inspirasjon fra finn.no et sted, så det kanskje ikke mulig?

 

Uansett, dette var en vakker og luftig løsning som jeg faktisk kunne tenkt meg selv. Ønsker deg lykke til, og håper at jeg ikke har "slått kaldt vann" på idéen din!

:flag:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ja, det er riktig som du sier Walter_S, det er visse forbehold jeg må ta som for eksemel størrelsen på kabinen vår (bredde, høyde og lengde), og det med at trebåten ikke skal være helt tett, som du påpeker. Kabinen på båten vår er faktisk veldig lang, men dessverre ikke så høy og bred.

 

Det kan du se på dette bilde. Kabinen starter fra der doghouse'et begynner og går helt frem.

Bilde

 

Jeg fant annonsen her, vis dere er interesert i å se på den båten. Her er den!

 

Den båten er jo noen fot større og da altså ganske bredere også og på bilde så ser man jo også at den er langt høyere enn det den er på "Gamla". Jeg skal komme tilbake med målene senere, så får jeg se hva det blir til.

 

 

 

mvh

Jonhei

Link to post
Share on other sites

Hei Jonhei.

Har i båten sengeplass helt i baugen slik du beskriver. Blir faktisk bra med plass uansett om du har spanter etc å forholde deg til. Hos oss ligger barna (5 og10) i baugen og jeg og kona på hver side i hytta. Som du ser av bildet kan jeg legge i lemmer og puter i midten i hele hytta og få hytta til å bli en stor seng.

 

Praktisk løsning som vi er fornøyd med, men skap plass har ikke vi så mye av, men et par bagger på tur under lemmer i midten holder lenge.

 

 

Under pute i baugen ligger ferskvannstanken jeg nevnte for deg i en annen tråd på 100 liter. God plass, men det trengs godt med lufting som Walter_S skriver.

Bilde

 

mvh

GipsyGirl

Link to post
Share on other sites

Blir fryktelig nysgjerrig på båten din Gipsygirl. Synes den ligner mye på Gamla på flere måter. Du hadde ikke giddet å sende noen bilder på im eller legge de ut her?

Bilder av innredning og båten sett utenfra

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...