West15 Startet 29.Juli.2009 Del på Facebook Startet 29.Juli.2009 Har kjøpt en 15 fot's skjærgårdsjeep som jeg prøver å finne litt info om. Bak i motorbrønn står det et slitt gammelt merke med navnet "Wing-Båt Sandefjord Norway". Merket er ganske slitt, men av annen info står det "Maks 6 personer, Motor maks 80 HK". Har prøvd å finne information om Wing-Båt på nettet uten hell, håper det er noen her som har hørt om fabrikatet. Årsmodell vet jeg ingenting om, så her får bildene forhåpentlig være til hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 29.Juli.2009 Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 Jeg har ikke kjennskap til Wing-båtene, men på 70-tallet hadde vi båtplass hos Reidar Lohnes båtsenter i Kilgata i Sandefjord. I tillegg til å være forhandler for flere båtprodusenter mener jeg de også bygde Wingbåter "på bakrommet". Dette firmaet forsvant nok for mange tiår siden... Sitér dette innlegget Link to post
West15 Svart 29.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 Tusen takk for info. Fant ut litt om Wing båtene nå. De ble som du sa bygget av Reidar Lohne og levert i 3 forskjellige versjoner. Helt åpen båt, båt med styrekonsoll og båt med dekk, vindskjerm og to seterader. Takk igjen for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.