Jump to content

Fant over 90 ulovlige teiner.


Ficher

Recommended Posts

Resultatet etter Kystvaktens kontroll av Ombo og Sjernarøyene var 100 beslaglagte redskaper, 20 utskrevne advarsler, og at 10 hummer ble satt ut igjen i sjøen. Kun en teine tilfredstilte Kystvaktens krav.

- Vi er svært skuffet over dette resultatet, sier Roger Hoel, kapteinløytnant ved kystvaktens fartøy Kv Tor.

 

 

Mer info /kilde.... http://www.aftenbladet.no/lokalt/1058415/F...ige_teiner.html

Link to post
Share on other sites

Det er tydeligvis en del grådige mennesker i Rogaland som bedriver miljøkriminalitet.

Tja... kanskje, kanskje ikke. Jeg er selv på ferie på Sunnmøre for tiden og jeg tror det er en god del UVITENHET som er årsak til ulovlig bruk av teiner. Jeg har selv lest reglene mht fredningstid for hummer som er forskjellig for ulike fylker og hvilke minstedybder som gjelder for setting av krabbeteiner i fredningstiden på hummer etc. Jeg kommenterte selv til mine barn sist vi satte teiner (forrige uke) at det må være mange her i området som ikke har satt seg inn i dette med for eksempel minstedybder. Så og si alle teinene som vi så var satt av andre stod alt for grunnt.

Redigert av Helge (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...