Ingar Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Denne tråden handler om sirkulasjonspumpa på ferskvannsdelen, her er det ikke så enkelt. Hvis det i det hele tatt lar seg gjøre. Den har en mekanisk tetning, ikke simmerringer. Sitér dette innlegget Link to post
Trøbbel Svart 8.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Jeg demonterte simeringene på pumpa, fikk tak i nye uoriginale og byttet de Fernanda: ser du de simeringene på denne tegninga?Sirk pumpe md21 Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Er vel ikke simmeringer her, bare grafittring med fjær og stålring eller porselen Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
fernanda Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Beklager feil pumpe..... Det var sjøvannspumpa jeg byttet simeringene på, ikke sirkulasjonspumpa... Min feil, men de var enkle å bytte ihvertfall fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Trøbbel Svart 9.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Da var det avklart ja Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Hei. Under en opprydding fant jeg denne pumpa som lå i båten da jeg kjøpte den. Motoren som sto i da var en MD 21B. Synes det er for galt å kaste den dersom noen kan gjøre seg nytte av den. Jeg vet ikke tilstand. Ser OK ut. Zink og pakning følger med. Trenger bare å få dekket portoen. Edit: Det ble visst bare en link selv om jeg gikk inn og trykket bilde-ikonet. Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart 6.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2012 send den til meg:) Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 send den til meg:) Pakken er pakket og har ligget her på bordet i tre dager. (Sendt IM, ikke fått svar). Andre som biter på før den havner i bosset? To nye zinker følger med. Antar den går som brev 1-2 kg, kr. 120,-. Ingen garanti, men den ser hel og fin ut sett med ufaglærte øyne. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Det var da som faaa.... Betalte igår 2500,- for overhalt pumpe fra Gøteborg, og venter febrilsk i Kristiansand, milvis fra hjemhavn. Sitér dette innlegget Link to post
MYRA 23AC Svart 16.November.2018 Link til dette innlegget Svart 16.November.2018 Gammelt emne men likevel aktuelt. Finns vist mere deler til md21a b nå. Men mange båter er så saktegående at det passer fint å lage kjølesløyfe, rørkjøler under båten.. Enkelt å bruke bilkjølepumpa da. Den finns på nettet for noen hundrelapper. Bare å fjerne og selge den gammle sirkulasjonspumpa og varmeveksleren. Kjøre ferskvannet gjennom eksosmanifoilen også. Den gammle sjøvannspumpa brukes til å avkjøle eksoslangen. Sjøvannspumpa kan modifiseres med etpar greasenippler som smører lagre og gummitetningene. Dårlig med smøring ellers. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.