Jump to content

Trenger hjelp til løsning på ødelagt sirkulasjonspumpe til MD21

Trøbbel

Recommended Posts

• 2 år senere...

vannpumpe.jpg

Hei. Under en opprydding fant jeg denne pumpa som lå i båten da jeg kjøpte den. Motoren som sto i da var en MD 21B. Synes det er for galt å kaste den dersom noen kan gjøre seg nytte av den. Jeg vet ikke tilstand. Ser OK ut. Zink og pakning følger med. Trenger bare å få dekket portoen.

Edit: Det ble visst bare en link selv om jeg gikk inn og trykket bilde-ikonet.

• 6 år senere...

Gammelt emne men likevel aktuelt. Finns vist mere deler til md21a b nå. Men mange båter er så saktegående at det passer fint å lage kjølesløyfe, rørkjøler under båten..  Enkelt å bruke bilkjølepumpa da. Den finns på nettet for noen hundrelapper. Bare å fjerne og selge den gammle sirkulasjonspumpa og varmeveksleren. Kjøre ferskvannet gjennom eksosmanifoilen også. Den gammle sjøvannspumpa brukes til å avkjøle eksoslangen. Sjøvannspumpa kan modifiseres med etpar greasenippler som smører lagre og gummitetningene. Dårlig med smøring ellers.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...