Jump to content

Eurobond sin reise til Norge


Kjetel

Recommended Posts

En stund siden jeg har skrevet noe her nå, har vært travelt opptatt med å få brukt og stelt litt med min P330 som vi hentet i England i Mai 09.

Tenkte egentlig jeg bare ville dele noen bilder fra turen vi hadde over fra Dover til Norge.

 

097.jpg

Her ligger båten klar til henting i Dover. Den er kommet hit fra Falmouth i sør via lastebil. Alt uten en skramme. :smiley:

 

 

099.jpg

Her er det litt mer forskjell på høy og lavvann.

 

103.jpg

Her er beviset på at vi er i Dover :lol:

 

171.jpg

Her er vi ankommet Texel. ( Rett ved Den Helder i Nederland )Noen tusen liter diesel er brukt, og MANGE timer bak spakene.

 

177.jpg

Marinakontoret i Texel :smiley:

 

195.jpg

Hekksjøen fra båten. To timer etter dette bildet ble tatt måtte vi kapitulere inn til land, bølgene ble for store for oss. :headbang:

 

202.jpg

Havna vi søkte ly i. Vlieland heter det her, øya ligger rett over Texel.

 

222.jpg

Bildet viser noen skoleskip som ble brukt lokalt rundt på øyene utenfor Nederland. :smiley:

 

206.jpg

Her ligger Eurobond II til kai og venter på mindre vind.( Helt i bakgrunnet kan dere se en liten Princess 330. Det er det som er Eurobond :smiley: )

 

233.jpg

Det ble dessverre ikke bedre etter at vinden hadde stilnet, for da sto grunnstøting på programmet. Her blir vi hjulpet av sandbanken og ledet ut i trykt farvann av hyggelige mennesker som responderte på vår nødmelding. Den nederlanske kystvakten var helt fabelaktig. :smiley:

Vi hadde dykker under for å se etter skader, og de fant heldigvis ingenting galt. :smiley:

 

 

234.jpg

Endelig kunne kursen settes mot Helgoland, men da ble vi møtt av tollerene, som gjerne ville ombord å hilse på oss. :cryin:

 

236.jpg

Tollerene sin lille båt. :smiley:

 

271.jpg

ett kveldsstemningsbilde på vei til Helgoland. Pga alle forsinkelsene nådde vi ikke frem før mørket falt over havet.

 

295.jpg

Hadde desverre ingen bilder fra Helgoland, så nå er vi plutselig i Danmark. Nærmere bestemt Fanø. Her får vi Diesel av en lokal mann vi traff på den lokale seilbåtklubben her. :smiley:

 

300.jpg

Fin steming ved bryggen i Fanø. Her måtte vi også vente på bedre vær.

 

Mer bilder hadde jeg ikke på min PC. Herfra gikk ferden til esbjerg, og deretter direkte videre til Farsund i Norge.

 

Bilder fra denne ferden sitter min far på, da det var han som var min copilot under overfarten.

 

 

Dette er bare ett bitte lite utdrag av historien.... Dette var en helt fantastisk tur. Møtte utrolig mange hyggelige mennesker, som var villige til å hjelpe med alt det måtte være.

Link to post
Share on other sites

Var det papirene på båten de hadde fokuset på eller var det andre ting også?

 

Flott båt du har fått deg :sailing:

Det var papirene på båten de var mest opptatt av. De tittet litt rundt i båten også, men det var nok mest for "syns skyld". De var meget hyggelige å ha med å gjøre. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...