Jump to content

Hvor har det blitt av piren (makrellen)?

strawberry

Recommended Posts

Hei!

Har prøvd de "trixa" og "moves´a" som nært opptil hver ferie gir oss mengder av pir i Tønsbergskjærgården og rundt Stavern/Svenner!

Hadde iår med røkovn for om mulig redde overskuddet vi ikke fikk spist, men den gang ei!

Ikke et napp! Ikke et napp!

Har dorget med makrellharpe og tyttebærhekle som alltid før har gitt storfangst!

Hva skjer?

Er det uflaks! Bad Omen? - eller hva er det som skjer?

Miljøkrisa som slår inn?

Trist for oss iallefall, en sommer uten stekt pir. Kan ikke huske sist det skjedde!

Fortsatt von i hengjande snøre? Eller ikke?

Fint hvis noen kan melde om annet enn SVART HAV!

Mvh. Strawberry

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Har ikke fisket spesielt etter makrell nå i ferien da vi først og fremst jakter på seien (den store).

Men i forrige uke kokte det i store silstimer (sil ikke sild) ute på bukta her rett foran brygga vår på Ytre Sunnmøre og vi kunne se at det var makrell som jaget silen. Min sønn og jeg samt yngstegutten til min søster tok 19 feite makrell med slukstang fra brygga vår i løpet av et drøyt kvarter :yesnod: de va livat ei stund :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...