Jump to content

Yamaha 75HK som fusker på tomgang


Andiman

Recommended Posts

Har en 2005 Yamaha 75 HK CETOL maskin som var litt dau i går. Etterhvert så jeg at forgasserne hadde en slags "chokeventil", og når jeg stilte den på "open", fikk jeg omsider startet motoren, men det fusket veldig mye. Etterhvert prøvde jeg de to posisjonene "open" og "closed", men begge gjorde at motoren omtrent ikke startet.

 

Senere prøvde jeg og fininstille ventilen mellom "open" og "closed" posisjonene, og fikk til slutt start på motoren, men den fusket svært mye og døde til slutt på tomgang fordi den gikk under tomgangsturtallet 6-700 RPM. På alle andre turtall gikk motoren som ei klokke, men jeg lurer på om noen kan gi meg noen forslag på hva det kan komme av?

 

Legger også til at det godt kan være at bensina har inneholdt litt grums, da jeg kjørte motoren fra en ekstern tank uten bensinfilter i mellom.

 

Venter håpefullt på gode svar :smiley:

Link to post
Share on other sites

Problemet løst:) Det viste seg at batteriet var forholdsvis tomt, og kun klarte å starte motoren, men ikke tilføre motoren nok strøm på tomgang, altså heldigvis ikke noe vann eller annet i forgasser. Takk og pris!

 

Har nå satt inn ett batteri til forbruk og ett til motoren separat, så regner med at det holder. FAnt senere ut at chokeventilen kun måtte settes i normal posisjonen, og hadde derfor ingenting å si egentlig:P

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...