Jump to content

Kobling av lampe/bryter, hvor kun ledninger skal forbindes


Verrie

Recommended Posts

Bryteren til utelamper ombord er gått i stykker.

 

Der går kun 2 stk ledninger til bryter for å forbindes med hverandre.

 

Jeg har kjøpt bryter tilsvarende denne.

 

Men så blir jeg litt i stuss på hvordan jeg kan koble dette for å skape kontakt. Vil det være tilstrekkelig å føre + til L og - til N for deretter å ta ledningsstump på utgangene i sløyfe for å skape kontakt ?

 

Beklager dårlig forklaring, men håper noen skjønner spørsmålet......

Link to post
Share on other sites

Litt krøkkete forklart, men jeg tror du har forstått det rett ja. For sikkerhets skyld kan du jo måle med et muligmeter hvilke kontakter på bryteren som får kontakt med hverandre når du slår den på.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

da tenker jeg at du kobler til den ene nede på bryter, og den andre oppe på pilen rett over. . .. (Den bryter du har kjøpt består av 2 brytere som står paralellt, L gir kontakt til "pilen" ovenfor på venstre vippe, og N gir tilsvarende på høyre vippe). lykke til.

 

 

red: hvis jeg har forstått den andre løsningen din rett så vil den også fungere :D (du har bare koblet lyset ditt til 2 brytere inne i bryter, så det blir vel dobbelt så bra :D)

Redigert av EmilIA (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...