Verrie Startet 31.Juli.2009 Del på Facebook Startet 31.Juli.2009 Bryteren til utelamper ombord er gått i stykker. Der går kun 2 stk ledninger til bryter for å forbindes med hverandre. Jeg har kjøpt bryter tilsvarende denne. Men så blir jeg litt i stuss på hvordan jeg kan koble dette for å skape kontakt. Vil det være tilstrekkelig å føre + til L og - til N for deretter å ta ledningsstump på utgangene i sløyfe for å skape kontakt ? Beklager dårlig forklaring, men håper noen skjønner spørsmålet...... Sitér dette innlegget Link to post
EmilIA Svart 31.Juli.2009 Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 Har du 2 ledere, eller 2 kabler med 2 ledere i hver?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Juli.2009 Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 Litt krøkkete forklart, men jeg tror du har forstått det rett ja. For sikkerhets skyld kan du jo måle med et muligmeter hvilke kontakter på bryteren som får kontakt med hverandre når du slår den på. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Verrie Svart 31.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 emilIA, jeg har kun 2 ledere. index, jeg skal følge ditt forslag. Sitér dette innlegget Link to post
EmilIA Svart 31.Juli.2009 Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 (redigert) da tenker jeg at du kobler til den ene nede på bryter, og den andre oppe på pilen rett over. . .. (Den bryter du har kjøpt består av 2 brytere som står paralellt, L gir kontakt til "pilen" ovenfor på venstre vippe, og N gir tilsvarende på høyre vippe). lykke til. red: hvis jeg har forstått den andre løsningen din rett så vil den også fungere :D (du har bare koblet lyset ditt til 2 brytere inne i bryter, så det blir vel dobbelt så bra :D) Redigert 31.Juli.2009 av EmilIA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 31.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 Det var jo ganske innlysende EmilIA, takk skal du ha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.