Jump to content

Anbefalt blad å abonnere på for seilbåt-interessert


padledilla

Recommended Posts

Seilmagasinet er nok mest interessant for deg.

Jeg er medlem i KNS selv og får derfor Seilas også. Jeg har lest Seilas i alle år og synes bladet er bra, men jeg tror likevel de fleste nybegynnere vil ha mer glede av Seilmagasinet. Ikke bare nybegynnere for den saks skyld, Seilmagasinet har mye bra regatta- og klubbstoff, men også mye praktiske tips.

Klar anbefaling herfra. De har ofte hatt bra kampanjer og tilbud også. Bra nettside i tillegg.

Link to post
Share on other sites

jeg leser Seilas og På Kryss (det siste er medlemsbladet for Svenska Kryssarklubben, som også har mange norske medlemmer)

 

Hva synes du om På Kryss?

 

Jeg leser det selv når jeg får tak i det i Sverige (har hus i NV Skåne og er der noen ganger i året) og har likt det ganske godt. Men på sailguide.com's forum får det virkelig kjørt seg. Et skikkelig lavmålsprodukt etter kommentarene der å dømme. Det samme gjelder Segling som tidligere var utrolig bra. På 80-tallet var Segling et topp-blad i europeisk sammenheng synes jeg (har endel liggende her), på 90-tallet ble det kanskje litt mindre kult men fortsatt utrolig bra innhold og bra holdning. Etter eier- og redaktørskifte på 2000-tallet er det veldig dårlig.

 

Ellers synes jeg det er interessant at så mange her liker Seilas.

 

Er det flere enn meg som har stabler med Seilas & Båtliv fra 1980-tallet liggende og er enig i at disse FORTSATT er bra med mye godt lesestoff?

Link to post
Share on other sites

Kommer an på hvor en bor, men både Seilas og Seilmagsinet er vel lokalorienter rundt Oslofjordområdet. Det har også noen elendige båtester som lukter annonsepenger lang vei. Tidligere var det båtbalder lokalisert i Bergen ...er det ingen bergensere, møringer, trøndere eller finnmarkinger som kan bryte denne oslofjordtrenden?

Link to post
Share on other sites

PKW: Jeg liker å lese På Kryss. Jeg kjenner ikke den omtalen du nevner. Men jeg leser først og fremst havne- og turbeskrivelser, mest for vårt område (Bohuslenskysten) og råd om utrustning for korte og lengre seilaser. Siden det er et foreningsblad, så er naturlig nok foreningsstoff en del av innholdet, og siden jeg bare er direktemedlem og ikke er medlem av Västkustkretsen engasjerer jeg meg lite i lesing av foreningsnyhetene.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

. Det har også noen elendige båtester som lukter annonsepenger lang vei.

 

Dette blir en litt større diskusjon, og kan vel gjelde det aller meste av bil- og båtblader i litt varierende grad.

Mange av disse bladene baserer virksomheten sin på å få låne biler og båter for testing og det er opplagt at altfor kritiske tester ikke går godt hjem hos de største annonsørene... Likevel skal det sies at bladene i Norge har hatt mye skeptisk stoff om f.eks. Bavaria (kjølproblematikk etc.) og stadig hatt Lunde Båt som stor annonsør. I Tyskland ble det derimot rettskjennelse og lokk på saken i tyske Yacht.

Link to post
Share on other sites

Seilas , og på nettet er Best. :smash:

Jeg bruker å lese mange forskjellige blader

og man ser lett at de bytter stoff seg imellom. de samme testene dukker opp i forskjellige blader.

:crazy:

Seilmag. har tapt seg i mine øyne. blitt formye klubb stoff. og lokal oslofjord regatta.

Hva skal en havseiler i vest med slikt :cool:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...