Jump to content

anbefaling av seilforening nær Oslo


Framtia

Recommended Posts

Jeg har en kollega fra USA som har en del erfaring fra seiling bl.a. som seilinstruktør. Jeg har anbefalt han å melde seg inn i en seilforening for å kunne være med på klubbregattaer som mannskap inntil han får kjøpt seg egen båt.

 

I anledning av at han snart skal leie båt i Hellas har han blitt spurt om han kan dokumentere medlemskap i en seilforening eller om han har sertifikater (noe han dessverre ikke har). Jeg ønsker derfor tips om seilforeninger som han kan raskt bli medlem i, og som kan utstede et slikt dokument. Det viktigste er imidlertid er mulighetene han etterhvert kan få som mannskap.

 

Noen som har forslag som kan være til hjelp?

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

slik jeg oppfatter situasjonen ønsker utleier at han skal kunne fremvise dokumentasjon på erfaring. Dette kan foruten et sertifikat vistnok være å fremvise en bekreftelse på at han har et aktivt medlemskap fra en seilforening. Så han ønsker altså å bli medlem (og få en skriftlig bekreftelse på dette) i løpet av de nærmeste ukene.

 

Jeg var selv medlem av DSSF som nok er et aktuelt alternativ, men siden han bor i Oslo kunne det kanskje vært bedre med noe lokalt. Så jeg vil gjerne ha tips fra de som måtte være aktive i en av de foreningene som kan være aktuelle.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Det er vel heller snakk om et anbefalingsbrev hvor formannen går god for vedkommendes kvalifikasjoner som seiler?

 

Men å bli medlem i en seilforening er vel ikke noe problem? Stort sett bare å melde seg inn i en eller annen forening og betale medlemskontingenten. Å få båtplass i foreningen, derimot...

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...