Confusius Startet 31.Juli.2009 Del på Facebook Startet 31.Juli.2009 På en del båter benyttes det dekorerte overflater av imitert edeltre. Disse platene er anslagsvis ca 0,5 mm tykke og limes på overflaten den skal dekke. Eksempelvis er disse benyttet på "dash bordet" på endel båter fra slutten av 90 tallet. Jeg har lett og lett og ikke funnet ut hvor disse kan skaffes. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 31.Juli.2009 Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 (redigert) Imitert "Edeltre" får du på rull hos bilrekvisitaforhandlere. Ikke som plater, men selvklebende "tape". Redigert 31.Juli.2009 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Confusius Svart 1.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2009 Det vil ikke fungere med selvklebende kontaktpapiraktige ruller. Det er nødt til å være plater som er stive og kan kuttes i ønsket fasong. Disse finnes da "overalt" i "alle slags" båter. Men hvor får jeg kjøpt de? Sitér dette innlegget Link to post
Fersken Svart 1.August.2009 Del på Facebook Svart 1.August.2009 Hei! Jeg tror det i de fleste tilfeller brukes såkalt høytrykks laminat til instrumentbrett osv. Jeg tror jeg ville kontaktet forskjellige laminat leverandører og forhørt meg der hva som kan brukes. Eksempel på slike er: Formica(Stor laminat leverandør med salgskontor i norge), Fibo trespo( produsent av benkeplater, baderomspanel). Mener også det er noe som heter Laminathuset. Tror du finner info om disse på gule sider. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 1.August.2009 Del på Facebook Svart 1.August.2009 Eg kjøpte slike plater av nøttetre hos marinesenteret i Bergen Sitér dette innlegget Link to post
Confusius Svart 10.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2009 Det er disse platene som ligger på benken rundt vasken og kokeplatene jeg tenker på. Noen som vet hvor de kan kjøpes? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 10.August.2009 Del på Facebook Svart 10.August.2009 (redigert) Hør med Joda. det var slikt på min forrige Joda 310. Du ser det her på benkeplaten inne og her på bordplaten ute: mvh bavaria32sport Redigert 10.August.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Confusius Svart 30.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 Er det noe som vet hvor disse kan kjøpes? Takknemlig for alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 30.Mai.2010 Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 Prøv Combicraft. mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Neros Svart 31.Mars.2012 Del på Facebook Svart 31.Mars.2012 Løfter denne tråden da jeg skal bygge om et instrumenpanel på en Fjord 1001. Jeg er ute etter disse platene på rundt 2mm av imitert nøttetre. Jeg vet Bergen Marinsenter fører dette, men de sender ikke :-( Blir litt drøyt å kjøre Tønsberg - Bergen for å handle. Er det noen som vet om disse platene kan kjøpes på det sentrale østlandet...? Sitér dette innlegget Link to post
F.MAG Svart 31.Mars.2012 Del på Facebook Svart 31.Mars.2012 Har en restbit på ca 45 x 200 cm i kjeller`n (Fredrikstad) Sitér dette innlegget Link to post
Neros Svart 31.Mars.2012 Del på Facebook Svart 31.Mars.2012 Har en restbit på ca 45 x 200 cm i kjeller`n (Fredrikstad) Og til salgs..? Jeg skal ta noen strategiske mål i morgen på båten.. tror dette er noe jeg kan bruke.. er tykkelse på platen rundt 2 mm.? Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 31.Mars.2012 Del på Facebook Svart 31.Mars.2012 Retronic i Namsos fikser det meste av dashbord og dekorasjonsplater til båter. De er leverandør til blant annet en rekke anerkjente norske og utenlandske båtbyggere. De tar også enkeltbestillinger etter mål. Se websidene til Retronic for nærmere info. Sitér dette innlegget Link to post
F.MAG Svart 1.April.2012 Del på Facebook Svart 1.April.2012 Ja og ja, er kun laminattykkelsen og bør/må limes på ett underlag for å oppnå litt stivhet f.eks ved montering av brytere og instrumenter forøvrig helt lik bildene tidligere i tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Neros Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Sendt deg en im, F.MAG Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.