Jump to content

Brukte Mercruiser V8 deler, hva kan brukes?


Hydrox

Recommended Posts

Med på kjøpet av min neste båt følger 2 stk Mercruiser V8 5,0LX Alpha One bensinmotorer. Jeg har fått tillatelse til å kondemnere motorblokkene slik at jeg slipper å betale hk-avgift ved fortolling. Så kommer jo det store spørsmålet, hva er verdt å samle på for å legge ut for salg? Synes det er dumt å skrote alt hvis det er folk som kan ha glede av billige deler. Motorene er etter det jeg vet i god stand og er pr i dag i bruk.

 

I prinsippet så kan jeg ribbe motorene ned til beinet og kun lever blokkene inn på godkjennt sted for kondemnering. Da kan jeg jo faktisk selge to komplette motorpakker med drev som mangler blokk. Men hvis det er bortkastet arbeid så vet jeg ikke om jeg gidder.

 

Hvis noen vil å ta seg bryet med å liste opp hva som er verdt å plukke av før innlevering så hadde det vært fint.

Link to post
Share on other sites

Skal monteres nye diesler i båten og jeg har ikke bruk for noe av dette selv. Er ikke interessant for meg å kjøpe noen motorblokker for å bygge motor av delene igjen. Har vært innom tanken å selge maskinene billig til noen som vil betale avgiftene for maskinene som er 37.900,- pr maskin.

Link to post
Share on other sites

Båten er i fra 92 men om maskinene er like gammel tviler jeg på, vet ikke sikkert. Vet heller ikke om verdien på maskinene står til avgiftene så det beste er vel bare å ribbe dem for deler som kan brukes og skrote resten. Spørsmålet er jo hvor langt jeg skal dra dette. Er vel i bunn og grunn billige deler til slike maskiner som dette og da ser jeg for meg at det er bortkastet å ta vare på stempler, kammer og veiv f.eks...

Maskinene er sjøvannskjølte og da er det vel sikkert en del tæring i risere og ellers annet som er i kontakt med sjøvann.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...