Hydrox Startet 31.Juli.2009 Del på Facebook Startet 31.Juli.2009 Med på kjøpet av min neste båt følger 2 stk Mercruiser V8 5,0LX Alpha One bensinmotorer. Jeg har fått tillatelse til å kondemnere motorblokkene slik at jeg slipper å betale hk-avgift ved fortolling. Så kommer jo det store spørsmålet, hva er verdt å samle på for å legge ut for salg? Synes det er dumt å skrote alt hvis det er folk som kan ha glede av billige deler. Motorene er etter det jeg vet i god stand og er pr i dag i bruk. I prinsippet så kan jeg ribbe motorene ned til beinet og kun lever blokkene inn på godkjennt sted for kondemnering. Da kan jeg jo faktisk selge to komplette motorpakker med drev som mangler blokk. Men hvis det er bortkastet arbeid så vet jeg ikke om jeg gidder. Hvis noen vil å ta seg bryet med å liste opp hva som er verdt å plukke av før innlevering så hadde det vært fint. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordland Svart 31.Juli.2009 Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 Topper, eksosmanifolder m\risere, varmevekslere er ihvertfall noe jeg vil tro er lett og få solgt. Ellers ville jeg tatt vare på alt. er alltids noen som trenger noe deler. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
blacki Svart 31.Juli.2009 Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 Ribb den helt. så kan jo kjøpe en billig motorblokk brukt og montere det og vips du har en hel motor som du kan selg for fin pris! :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ABokn Svart 31.Juli.2009 Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 Ja sånne blokker kan kjøpes nyoverhalte. Det er 'bare' å montere delene du har liggende. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Svart 31.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 Skal monteres nye diesler i båten og jeg har ikke bruk for noe av dette selv. Er ikke interessant for meg å kjøpe noen motorblokker for å bygge motor av delene igjen. Har vært innom tanken å selge maskinene billig til noen som vil betale avgiftene for maskinene som er 37.900,- pr maskin. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 31.Juli.2009 Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 Hei Hydrox, Spørsmålet er vell om noen vil betale disse avgiftene de blir fort like høye som verdien på motoren. Hvilken årsmodell er det snakk om, er de ferskvannskjølte? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Svart 31.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 Båten er i fra 92 men om maskinene er like gammel tviler jeg på, vet ikke sikkert. Vet heller ikke om verdien på maskinene står til avgiftene så det beste er vel bare å ribbe dem for deler som kan brukes og skrote resten. Spørsmålet er jo hvor langt jeg skal dra dette. Er vel i bunn og grunn billige deler til slike maskiner som dette og da ser jeg for meg at det er bortkastet å ta vare på stempler, kammer og veiv f.eks... Maskinene er sjøvannskjølte og da er det vel sikkert en del tæring i risere og ellers annet som er i kontakt med sjøvann. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 1.August.2009 Del på Facebook Svart 1.August.2009 Plukk ned det du gidder og evt det du får lov til å ta. Det er utrolig hva folk får bruk for og hva som er salgbart. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.