Jump to content

Hjelp med Fm motor (vann i sylinder)


JRhansen

Recommended Posts

jeg har i dag forsøkt og starte snekka..kobblet på vann og bensin og lot det stå til..alt fungerte fint,motoren gikk rundt og alt hørtes bra ut..men den tennte ikke..så jeg pusset av stift og plugger for og se om det var gnist..Når jeg forsøkte og starte den med pluggen løs(for og se etter gnist) så sto vann spruten ut av toppen(plugg hullet)

 

Hva kan ha skjedd? ??

 

Det er ingen lekk på motor utvendig eller synlige skader..Ikke er det vann i oljen heller..men hvorfor i all verden er det vann i sylinderene?? sprekkt topp? kjøle kanal??

 

:confused::confused::confused::confused::confused:

 

det er en 2syl bensin motor

Link to post
Share on other sites

Det kan være som Gutek skriver, gåen topp eller toppakning. Men det er minst like sannsynlig at det har rustet hull i kjølekanalen på manifoilen, dersom manifoilen har kjøling da. I heldigste fall har motoren sugd inn vann sist du stoppet den, dersom du da har vann i eksosen. Det hender gjerne hvis utløpet for eksosen er høyt oppe på fribordet. Men hva slags FM har du da?

gon

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...