Jump to content

ZF Mathers - Cruisecommand - Digital Trottle/Shift. Erfaringer?


Frøken Fryd

Recommended Posts

  • 7 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Nei, ingen forsinkelse.

Forstår att du skal ha synkroniering på motorene?

Tar du dette fra W uttaket på dynamoen eller setter du inn sensorer ned mot svinghjulet?

 

Synken fungerer fint på disse boksene, når du får 10% gasspådrag på spakene tenner det seg en grönn lampe på spaken.

Du kan også programmere og ha valget ved å kjöre begge motorene på en spak.

 

Eneste du bör tenke på er att du tar spenning fra en batteribank som ikke blir belastet av evt baupropeller, kjöleskap, plottere,etc.

Evt sette inn en APS(automatic power selector) Da tar du spenning fra startbatteri og servicebatteri.

Kommer du under 9 volt begynner boksene og gi en alarm om att du har lav spenning, og en feilkode kommer opp i displayet på boksen.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Interresant, Jeg har bestillt mine nå og skal ha de på to Bravo 2 drev. Har du justert noe tidsforsinkelser på giringen? På motorene skal jeg ha elektrisk overføring samt turtall tilbakemelding.

 

Dette høres spennende ut "Frøken fryd". Har selv to motorer og finnner denne løsningen veldig intressant. Har du noen flere detaljer i forhold til kostnader og omfang? Flott om du lager en prosjektråd!

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Link to post
Share on other sites

Forstår att du skal ha synkroniering på motorene?

Tar du dette fra W uttaket på dynamoen eller setter du inn sensorer ned mot svinghjulet?

Det kan man gjøre men jeg har egne sensorer på motoren allerede som jeg planlegger å bruke, kan også bruke signal til turteller. Boksene er fleksible og takler det meste av turteller signaler. Man må passe på at man ikke jorder noe man ikke skal her.

 

Dette høres spennende ut "Frøken fryd". Har selv to motorer og finnner denne løsningen veldig intressant. Har du noen flere detaljer i forhold til kostnader og omfang? Flott om du lager en prosjektråd!

Jeg har lovet Trophy å lage en prosjekt tråd så det kommer...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...