Jump to content

Hvordan fjerne inngrodd dritt på antiskli?

jaoeygar

Recommended Posts

Jeg har en gammel Fjordling der gelcoaten er rimelig inngrodd og matt på overbygget, det er verst der det er antiskli og følgelig også vanskelig og fjerne dritten og få opp glansen. har prøvd med rubbing og polish (autoglym)

Har lest litt her på BP og ser Meguiars kan være bra å bruke

Håper noen kan ha noen tips for en dyprens.

Jan

Prøv denne. Bruk en negle børste.

Lånte dette stoffet til en i havna idag som slet med rengjøring på en eldre båt med mye og gammel sot på hekken. Han satt der med en flaske med avfetting og gnidde driten utover uten resultat.

Han smilte fra øre til øre etter en halvtime arbeide. Hekken ble bra den, MEGET bra......

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Heisan

Hugos rensekrem husker jeg virket bra på mange ting før, kansje den duger til dette også

Biotex hørtes jo ok ut, men er det vaskepulver dere mener da, sterk blanding i en bøtte vann og skrubb i vei?

Kjøpte Maguirs one step combound idag, den virket hvertfall bedre en det jeg hadde brukt før, den tok ikke alt som lå i porene men flekker som jeg ikke hadde tatt med rubbing klarte Maguirs å ta uten for store anstrengelser, rundt 400 for en stor flaske er vel ikke så galt, den virket dryg i bruk.

Jan

Ingenting er så effektivt mot møkk som sitter skikkelig godt som oppvaskmiddel til maskin! Hvis man kan blande ut en sterk blanding med maskinoppvaskmiddel og la det ligge på området og holde det fuktig, og deretter bruke en hard børste så vil det meste av møkk gi opp! Men la det stå/virke en god stund først.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Ingenting er så effektivt mot møkk som sitter skikkelig godt som oppvaskmiddel til maskin! Hvis man kan blande ut en sterk blanding med maskinoppvaskmiddel og la det ligge på området og holde det fuktig, og deretter bruke en hard børste så vil det meste av møkk gi opp! Men la det stå/virke en god stund først.

Har aldri prøvd dette på båt. Men bruker maskinvaskpulver utblandet i varmt vann på dusjkabinette hjemme (type herdet glass av en eller annen type plexi el.), og der er det veldig effektivt, sjoldene og kalkrester blandet med diverse såper som setter seg fast her kan sitte som fy! Men oppvaskpulver tar det lett som bare det (mye lettere en dyre stoffer som jeg har kjøpt beregnet for oppgaven). Så ingen tvil om at oppvaskpulver er krutt! Samme kan sies om glansemiddel som brukes i oppvask.

Ble litt OT dette kasnkje... :fishing:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...