jaoeygar Startet 2.August.2009 Del på Facebook Startet 2.August.2009 Jeg har en gammel Fjordling der gelcoaten er rimelig inngrodd og matt på overbygget, det er verst der det er antiskli og følgelig også vanskelig og fjerne dritten og få opp glansen. har prøvd med rubbing og polish (autoglym) Har lest litt her på BP og ser Meguiars kan være bra å bruke Håper noen kan ha noen tips for en dyprens. Sitér dette innlegget Jan Link to post
aileenll Svart 2.August.2009 Del på Facebook Svart 2.August.2009 Maritim har hatt et produkt som heter: Star brite Deck Cleaner. Jeg har vert fornøyd med det kombinert med en stiv kost og vann. Dekket blir rent og holder seg rent. Maritim har vært tom for produktet, da de har ventet på norsk oversettelse av manual. (HMS-krav) Mulig de har fått det inn nå! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Smurph Svart 2.August.2009 Del på Facebook Svart 2.August.2009 Fikk tips om å bruke vanlig Biotex vaskepulver på båten i sommer. Blandet opp en bøtte med varmt vann og rikelige mengder Biotex og skrubbet løs på dekket. Det funket enormt bra! Vil absolutt anbefale en runde med Biotex før du evt. går på med mer eksotiske vaskemidler Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Tore Tang Svart 2.August.2009 Del på Facebook Svart 2.August.2009 Saltsyre! Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 2.August.2009 Del på Facebook Svart 2.August.2009 Tror jeg ville forsøkt å smøre på Zalo og la det virke. Deretter høyttrykksspyle med skikkelig trykk og rotojet-munnstykke. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
blacki Svart 2.August.2009 Del på Facebook Svart 2.August.2009 Biotex er en vinner, det har jeg testet også! Har du tilgang til varmtvanns høytrykkspyler så tar også den meget bra. Alternativ er slik steam/dampvasker, men da nytter det ikke med slik billig nille model.... Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 2.August.2009 Del på Facebook Svart 2.August.2009 Prøv denne. Bruk en negle børste. Lånte dette stoffet til en i havna idag som slet med rengjøring på en eldre båt med mye og gammel sot på hekken. Han satt der med en flaske med avfetting og gnidde driten utover uten resultat. Han smilte fra øre til øre etter en halvtime arbeide. Hekken ble bra den, MEGET bra...... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
andk Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 den universal steinen bruker jeg og..genial den faktisk..:) Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 Hugos skurekrem og stiv børste! Sitér dette innlegget Link to post
jaoeygar Svart 3.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2009 Heisan Hugos rensekrem husker jeg virket bra på mange ting før, kansje den duger til dette også Biotex hørtes jo ok ut, men er det vaskepulver dere mener da, sterk blanding i en bøtte vann og skrubb i vei? Kjøpte Maguirs one step combound idag, den virket hvertfall bedre en det jeg hadde brukt før, den tok ikke alt som lå i porene men flekker som jeg ikke hadde tatt med rubbing klarte Maguirs å ta uten for store anstrengelser, rundt 400 for en stor flaske er vel ikke så galt, den virket dryg i bruk. Sitér dette innlegget Jan Link to post
blacki Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 biotex som vaskepulver ja, også kjent som en fenomonalt middel til å vaske kalesjer med. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.August.2009 Del på Facebook Svart 4.August.2009 Ingenting er så effektivt mot møkk som sitter skikkelig godt som oppvaskmiddel til maskin! Hvis man kan blande ut en sterk blanding med maskinoppvaskmiddel og la det ligge på området og holde det fuktig, og deretter bruke en hard børste så vil det meste av møkk gi opp! Men la det stå/virke en god stund først. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Smurph Svart 4.August.2009 Del på Facebook Svart 4.August.2009 Du må ikke la oppvaskmiddel til maskin komme i kontakt med aluminium! Da blir aluminiumen svart og stygg! Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
blacki Svart 4.August.2009 Del på Facebook Svart 4.August.2009 Ingenting er så effektivt mot møkk som sitter skikkelig godt som oppvaskmiddel til maskin! Hvis man kan blande ut en sterk blanding med maskinoppvaskmiddel og la det ligge på området og holde det fuktig, og deretter bruke en hard børste så vil det meste av møkk gi opp! Men la det stå/virke en god stund først. Har aldri prøvd dette på båt. Men bruker maskinvaskpulver utblandet i varmt vann på dusjkabinette hjemme (type herdet glass av en eller annen type plexi el.), og der er det veldig effektivt, sjoldene og kalkrester blandet med diverse såper som setter seg fast her kan sitte som fy! Men oppvaskpulver tar det lett som bare det (mye lettere en dyre stoffer som jeg har kjøpt beregnet for oppgaven). Så ingen tvil om at oppvaskpulver er krutt! Samme kan sies om glansemiddel som brukes i oppvask. Ble litt OT dette kasnkje... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.