Jump to content

Hvem leverer båtkalesjer til fornuftig pris og suverén kvalitet?


Cruys

Recommended Posts

Etter en forholdsvis fuktig sommer viser det seg at kalesjen til vår nyervervede Nidelv 26 trenger en ny kalesje :diving:

 

(Ja, vi har vurdert reperasjoner, rens og nyimpregnering, men den er såpass sliten at vi er redd det blir en forbigående glede :sad: )

 

Er det noen som har erfaringer med leverandører av båtkalesjer når det gjelder pris, kvalitet og leveringstid :yesnod: ?

Hold hodet over vannet. Da ser du bare toppen av isfjellet...

Link to post
Share on other sites

Jeg brukte Hubert i Kristiansand for ca. 10 år siden, og var meget fornøyd. Tror de er slått sammen med Jens Sagen, fra samme sted. De hadde mal for min båt, passet perfekt. Ring forskjellige og be om tilbud. Din båt er såpass vanlig at flere av de sikkert har ferdig mal.

www.leahnis.net

Link to post
Share on other sites

Bestilte fra Alf Hansen til min Nidelv 26 for noen år siden, husker ikke eksakt pris, men de var ikke blandt de dyreste.

De har imidlertid ikke maler til denne båten og må sy etter mål. Vi er ikke helt fornøyd med resultatet, den er litt slakk slik at det blir 2 dammer på den fremfre delen.

 

Det er montert ekstra vinduer aktenfor de orginale sidevinduene, det er vi godt fornøyd med, god utsikt alle veier.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte ny kallesje til en Nidelv 24 hos Jens Sagen AS for en 4-5 år siden. De hadde den ferdigsydd på lager, så det gikk veldig kjapt. Tror jeg ga ca 9.000 men da var det også inkludert nye bøyler.

 

Var i kontakt med dem i dag for å forhøre meg om kalesje til en Storebro Royal Cruiser 31, som jeg har kjøpt og som lekker som en sil, men fikk bare en svarer om at de har ferie frem til 10. august. Så hvis noen her har bestilt kalesje til tilsvarende båt noe sted, hører jeg gjerne om det.

Link to post
Share on other sites

Takk for gode tips :yesnod: .

 

Ser ut til at Alf Hansen og Jens Sagen er nasjonale aktører som er verdt en telefon. Så får jeg se om det er noen lokale i Grenlandsområdet også. Noen som har peiling på noen i traktene der?

 

Ble litt lei av å ha bøtter stående rundt omkring når det stod på som verst - og det har det gjort litt i det siste :nonod:

Hold hodet over vannet. Da ser du bare toppen av isfjellet...

Link to post
Share on other sites

Har hatt kalesje fra Jens Sagen i Kr.sand på 2 båter. Kalesjene er sikkert ikke noe bedre enn det andre kan levere; hverken på pris eller kvalitet, men jeg vil nevne deres serviceinnstilling som er et pre når en skal investere i ny kalesje. Manglet ved en anledning noen fester - de var blitt ødelagt (både på båt og på kalesjestenger). Sendte en mail og vips på få dager hadde jeg det i posten helt kostnadsfritt for meg.

 

Har også hatt noen spørsmål vedr vask, stell og impregnering. En mail sendt og en hyggelig telefon tilbake ved flere anledninger. Den innstillingen er positiv for meg som kunde og jeg vil derfor også nevne det i denne tråden. :smiley:

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg fått sjekket med Alf Hansen. De har maler etter at de overtok ROFI som sydde originalkalesjer til Nidelv, så vidt jeg skjønte. De har nå satt igang med høstrabatt på 10% og de skulle da ha 13100,- for hele stasen med levering månedskiftet august/september.

 

Ringte også Jens Sagen, men de hadde ferie fram til 10. august, så jeg får vente til videre framgang i jakten til over helgen.

Hold hodet over vannet. Da ser du bare toppen av isfjellet...

Link to post
Share on other sites

Etter en forholdsvis fuktig sommer viser det seg at kalesjen til vår nyervervede Nidelv 26 trenger en ny kalesje :diving:

 

(Ja, vi har vurdert reperasjoner, rens og nyimpregnering, men den er såpass sliten at vi er redd det blir en forbigående glede :sad: )

 

Er det noen som har erfaringer med leverandører av båtkalesjer når det gjelder pris, kvalitet og leveringstid :yesnod: ?

 

Er kanskje litt provoserende nå, men opplever gang på gang at " fornuftig pris" Eller "billig" ikke går så godt sammen med suveren kvalitet?

Link to post
Share on other sites

Hvor lenge varer en kalesje ved riktig stell? Sånn ca.

 

Etter en 10 - 12 år så begynner det vel å hjelpe. Eldste jeg har hatt, var vel rundt 15- 16 år, men da var den ikke engang brukanes som vinterkalseje under pressening.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jens Sagen skulle 14625,-, og kunne ikke garantere at den passet helt ettersom de hadde kopiert noen ROFI-maler.

Vi ønsker også et par ekstra vinduer akter, og det skulle de ha 3-400,- pluss mva per vindu for...

 

Så jeg ringte tilbake til Alf Hansen, og de hadde originalmalsett fra ROFI, og skulle ikke ha mer en 200,- per ekstra vindu ink mva. Totalt 13500,- for hele stasen. Jeg valgte Alf Hansen, jeg :yesnod:. Levering om fire uker.

 

Håper det blir bra!

Redigert av Cruys (see edit history)

Hold hodet over vannet. Da ser du bare toppen av isfjellet...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Er kanskje litt provoserende nå, men opplever gang på gang at " fornuftig pris" Eller "billig" ikke går så godt sammen med suveren kvalitet?

 

 

Hei

 

Er vel enig med deg Lasseolsen.

 

Jeg er ikke helt med på den formening jeg heller FORNUFTIG PRIS til SUPER KVALITET ????

 

Har man en råd til kjøp av en båt, har man vel råd til å ha båten også.. :giggle:

 

Hva koster en kalesje ????

 

I mange tilfeller koster en kalejse 1 - 10 % av båtens verdi -- hva er det ???

Dette er jo bare en kalesje , som så mye annet båten er utstyrt med, som

koster vesntlig mer enn en kalesje.

 

Håper det er mange som kommer med innspill .... :wink:

Redigert av princess V 46 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...