Fusebox Svart 25.August.2009 Del på Facebook Svart 25.August.2009 Når man rusler i denne farten, er det eneste du IKKE kan gjøre; Motoroverhaling ;-) Pass bare på å titte fremover iblant. Sitér dette innlegget 2 smekk på en flue... Link to post Share on other sites More sharing options...
ynroenn Svart 25.August.2009 Del på Facebook Svart 25.August.2009 He he he. Ikke helt overbevist om at snekke er tingen for meg :) Kjører mye i 5 knop jeg også, men setter også pris på å kunne marsje på 30knop dersom hjemlengselen blir for stor Ser jo poenget med plassen da. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 25.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2009 Ikke ødelegg overbevisningen min nå Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
gangso Svart 25.August.2009 Del på Facebook Svart 25.August.2009 er litt små nervøs for og gå fra 30 til 8knop.. men vi får se med tiden ka som skjer. blir i vertfall ny båt men har ikkje helt bestemt meg ka eg skal ha enda. hadde du gidda lagt ut noken "oversikts" bilder av båten ? :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post Share on other sites More sharing options...
ynroenn Svart 28.August.2009 Del på Facebook Svart 28.August.2009 Ikke ødelegg overbevisningen min nå Ok, skal skjerpe meg. Skal islutte å komme med innspill som handler om fart, akslerasjon, planingsterskel, vannsport, fartsvind, vind i håret osv. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 28.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2009 God helg Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 5.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2010 er ikke dette en månefisk?ser at jeg har glemt å svare på dette.Vi sendte inn bildet til havforskningsinstituttet? i Arendal De konkluderte med at det var en Månefisk så du hadde nok rett. Har du sett mange av de? I tillegg har jeg gått litt videre på listen min og gått til innkjøp av denne: stor Vinsjkasse med frittfall Genius 1000 Det er en 800 watts Winsj som sikkert er alt for stor for båten min men jeg fikk den til samme pris som det lille settet (500 watt) så da var det jo greit. Taukassen ble da den lille. Håper å få montert dette ganske snart. Først må Withen bli shinet litt igjen slik at den er helt salgsklar så det blir nok muligens litt sen sesong på oss i år. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Scand Adriatic Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Gratulerer med ny båt. Eg hadde for nokre år sidan ein slik båt, men eg hadde ein 85hk Yanmar som ga meg ein marsjfart på 14-15 knop, og opp i 18 på fullt. Båten oppførte seg eksemplarisk i denne farten, ingen slingring i sidesjø. Var ein veldig god sjøbåt, hadde ikkje ein einaste hardt slag i båten sjølv om eg gjekk i kuling over fjordane. Men det kom ein del sjøsprøyt over. Det var skrudd på ein liten kant/ flaps rundt akterspeilet, bredde ca 15 cm. Det einaste negative var støy i fra toalettrommet akter (propellstøy). Var kun plagsomt når kalesjen stod oppe. Mvh Scand Adriatic Sitér dette innlegget Kuling 14,5, Peto 14, With 19, Scand 25 Classic, Pioner 325 sport, Fjordling 17, Nordkapp 22, Scand Adriatic 27 Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 7.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Må snart i gang nå. Har ikke sett at jeg har fått svar på dette. Og hvis jeg skal forandre på hovedbryterne så blir det å sette inn en vender med 1 - 0 - 2 - 1+2 i så fall så det skulle vel bli noenlunde det samme? Slik det ser ut til å være i dag er den bakerste til start og de to foran er forbruk. I dag er det slik at når motoren går er alle på og når vi stopper er den bakerste av. Er det riktig å gjøre det slik? Disse punktene ser ikke ut til å bli i rekkefølge... 9. Landstrøm Jeg har nå fått meg ordentlig påtplass i havnen her. Der har jeg strøm på brygga. Da blir jo dette punktet aktuelt. Dog sier noen at jeg bare kan sette inn en lader og bruke skjøteledning til mitt forbruk. Tenker meg at det blir for å lade batterier og muligens holde kjøleboksen i gang. De fleste laderene er jo dobeltisolerte så det burde jo gå greit. Har ikke bruk for landstrøm til noe annet da vi kun er i uthavner ellers. Er kun i hjemmehavn jeg har tilgang til strøm. Hvordan kobler jeg i så fall dette? pluss og minus fra lader på samme punkter som kommer fra dynamo? det kan ikke skade dynamoen på noen måte dette? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 21.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 (redigert) Ja da har jeg funnet ut hvorfor den blir kalt Dassic :) jeg synes septikktanken har blitt full veldig fort noen ganger. Har også lagt merke til noe lukt og ved septikktanken har det ligget noe vann i tillegg til en klut som forrige eier har lagt der. Det har ikke vært mye vann så jeg har tenkt at det kanskje bare var slangeklemmene på tanken som lakk litt. Etter hvert ble det mer vann og lukten verre og jeg la meg ned for å titte. Det var vann under tanken i tillegg til at dette rommet er drenert ut i kjølen Ba min bedre halvdel om å spyle ned i toalettet til tanken var full. Halvveis opp på tanken sto det en stråle ut på siden Da var det bare å la være å bruke dette + vaske grundig så forsvant lukten. Nå står et bytte for tur. Noen som har målene på disse tankene? eller aller best vet om en std tank som passer? Har målt den til 60x50 på toppen men den skrår i bunn. Må jo være noen som har gjort dette før meg. Bestilte først denne i 60 liters versjon og fikk den hjem men den viste seg å være ca 15 cm for lang. (Ser målene står oppgitt på siden der nå) I tilleg er egentlig pumpen og påkoblingene vinklet feil vei. Vet ikke om det er tilfeldig eller om det er fordi jeg har toalettet bak. Skulle jo ikke ha noe å si da det finnes sikkert tanker som er plassert på styrbord side også... Jeg har mailet Plastinvent og hørt om de vet målene og spurt om eventuell pris. Fikk til svar at jeg bare skulle gå inn på hjemmesiden og se på tankene de hadde. Gruer meg til å ta ut denne tanken... Redigert 21.Juli.2010 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 21.Juli.2010 Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 Hva med å sjekke med Scand? Kanskje de har originale tanker på lager, eventuelt vet hvem som leverte disse? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 21.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 Takk Index Det har jeg ikke tenkt på en gang Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 21.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 Der fikk jeg rask tilbakemelding Men de hadde ingen på lager og de som lager dem har ferie i 4 uker fremover... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Rolf Svart 21.Juli.2010 Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 (redigert) Ja da har jeg funnet ut hvorfor den blir kalt Dassic :) jeg synes septikktanken har blitt full veldig fort noen ganger. .... Gruer meg til å ta ut denne tanken... Velkommen i septik klubben. Du er ikke skikkelig båtmann før du har fikset et ordentlig septik problem.... Når jeg leser sånt får jeg alltid flashback til en av mine septikopplevelser: Redigert 21.Juli.2010 av Rolf (see edit history) Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 21.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 takk takk håper jeg slipper å gjenta dine opplevelser Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2010 (redigert) Da er tanken ihvertfall ute også gjenstår det å få tak i en ny en. Her er et par bilder. Dette er med målene for de som måtte ha interesse av det. Ser at målene kom dårlig frem her Kvadratet er 60x54, De to høydene er 37,5 og 17,5 og siste er 58 Her er ett som viser litt av en tidligere forsøkt reparert tank... Redigert 22.Juli.2010 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen Svart 22.Juli.2010 Del på Facebook Svart 22.Juli.2010 Jeg hadde plasttank i min Classic, den var helt kubeformet og plassert i stuerommet under babord benk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2010 Da var den nok byttet ut. Plasseringen er den samme. vurderte å kjøpe denne i dag men Maritim hadde ikke på lager. Ellers lurer jeg på om ikke denne kan passe. Jeg er sikker på at denne vil passe Men aller helst vil jeg ha en i formen som var fordi jeg inbiller meg at det gir mer volum. Derfor har jeg sendt en mail til plastinvent og venter spent på svar :) Scand kunne ikke levere på minst 4 uker og det var en tank på 4mm aluminium som jeg ikke vil ha igjen tror jeg... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.