Jump to content

Svinghjulet henger på Yamaha 4HK?


Guest tjessen

Recommended Posts

Guest tjessen

Hei

Jeg har en ett Œr gammel 4 HK, 4 takter Yamaha, som har lagt en stund pŒ siden (pŒ godkjent side i henhold til boken- som har med oljenivŒ Œ gj¿re) pŒ grunn av en reperarsjon pŒ bŒten.

NŒr jeg monterte den, sŒ er startsnoren lŒst (nesten samme blokkering som nŒr den stŒr i gir).

Tydeligvis en sperre som ligger innpŒ- men er det noen som vet hva dette skyldes og hvordan jeg kan fŒ l¿st problemet?

 

PŒ forhŒnd takk.

Link to post
Share on other sites

Vi hadde samme problem på en 8 hk Yahmaha, men dessverre er jeg litt usikker på hva vi vi gjorde for å få det ordentlig igjen, fordi det er ganske mange år siden. Jeg husker at vi tok av lokket og snurret snora helt ut, manuellt, også løsnet vi hjulet, som snora er viklet rundt. Dette skjedde ett par ganger hos oss og det er ikke veldig vanskelig å fikse.

 

Beklager at jeg ikke husker helt hvordan vi gjorde det. Håper det ordner seg for deg! :headbang:

 

mvh

Jonhei

Link to post
Share on other sites

Guest tjessen

Jeg fant faktisk ut av det selv nŒ i kveld. Det var olje som hadde fyllt seg i sylinderen fordi den hadde lagt pŒ siden. Utrolig dŒrlig konstruksjon!

Den lΠda pΠden siden den skulle etter boken- likevel lekker oljen inn i sylinderen. Utrolig nok ble kompresjonen sΠkraftig at det virket som mekanisk stopp.

Den startet da med en gang etter Œ ha t¿mt sylinderen for olje.

 

Mvh

Tor

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...