kevin.glover@imr.no Startet 4.August.2009 Del på Facebook Startet 4.August.2009 Hei, Kjapt spørsmål. Holder på å installere et VHF i sjarken min og lurer på om det er "nødvendig" å holde Coax kabelen og DC kablene adskilt eller om det er ok at de følge det samme bane i styrehuset tak før de går hver sin vei (coax opp mastet og DV til Bus bar). Det er snakk om ca. 2m der de skal ligeg side ved side. ok? Hilsen, Kevin Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 4.August.2009 Del på Facebook Svart 4.August.2009 jeg kan ikke tenke meg at det spiller noen rolle. Antennekabel og strøm til lanterner i høye master ligger jo inntil hverandre; de må nødvendigvis det. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
arkmarin Svart 4.August.2009 Del på Facebook Svart 4.August.2009 Antennekabelen er en coax-kabel, dvs at den er skjermet, og det går normalt bra om du legger den i lag med andre ledninger. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Lars H. Svart 4.August.2009 Del på Facebook Svart 4.August.2009 Jo da, coax kabelen har skjerm, men den skjermer ikke 100%. Å legge den ved siden av strømforsyningen til VHF'n skulle ikke være noe problem, men legg den ikke klin inntil kabler som gir strøm til elektriske motorer som vindusviskere. Disse kablene kan stråle ut mye støy som "trenger gjennom" skjermen på coax'n. Lars H. webkamera fra båten (Hunnebostrand nå) her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
kevin.glover@imr.no Svart 5.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2009 Ahh, godt poeng. Skal passe på at det er kun kabel til VHF som går ved side av hverandre. Begrenset plass i styrehuset gjør dette til en utfordring. Takker for respons Kevin Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.