Jump to content

Hvordan er kvaliteten på Volvo Penta 2003T?


Frivakt

Recommended Posts

Jeg har forstått at kvaliteten på Volvo Penta og Volvo Penta kan være to vidt forskjellige ting, alt etter hvilken motortype det er snakk om. Er det noen som har inngående kjennskap til 2003T? Uansett; de fleste motorer har vel ett eller annet svakt punkt. Hva er de hyppigste problemene med denne motoren?

 

Jeg har sjekket Erfaringsbasen, men de kommentarene som ligger der ser ut til å være basert på forholdsvis kort historikk hos de som har skrevet.

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg hadde denne motoren i en malø 40H. Den sviktet kun når den fikk for mye diesel dyr. bunnfall.jpg.

Gear'et sviktet derrimot en gang. det artet seg slik at den bare slo inn i revers. For test (og rens) byttet jeg oljen med parafin, og funksjonen var tilbake. På verkstedet demonterte de gearet og polerte/pusset en sylinder som styrte innslaget, siden var det ikke noen problemer med denne.

Jeg byttet olje hver 50t på motoren og hver 100h på gearet. Før jeg overtok motoren var det byttet turbo, oljekjøler, og starter. Verkstedet mente motoren var kjørt for mye på lave turtall (dorging) og at den burde gå med turtall over 1800 minst en gang i timen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...