Jump to content

Garmin map 76


pinnebaat

Recommended Posts

Hei.

Er "over there" ein tur,  saa eg tenkte eg kunne kjoepe med meg ein billig GPS for aa ta med heim :lol:. Var inn paa ein butikk og sjekka litt i gaar. Dei hadde nokre modellar som kanskje kan vere greie. Garmin map 76 til kr 1900, Garmin Legend til kr 1350, og Garmin etrex til kr 750.

Har hoerd mykje bra om Garmin 76, men er usikker paa kartfunksjonen. Karta er vel ganske dyre, og fungerer ikkje hundre prosent paa denne?? Prisen er vel uansett OK.. Legendmodellen er vel heilt OK. HAr ikkje faatt sjekka om det kan koblast datakabel paa etrex. Dersom ein kan det, er vel denne OK ogsaa?

Skal ha GPS'en som ekstra i baaten. Maa kunne koblast mot PC. Dersom Map 76 har brukbar kartfunksjon, kan kanskje denne vere mest aktuell. Synspunkt? Er elles klar over dei sokalla karta og WP paa fyr som blir levert her, ikkje fungerer i Norge. Det betyr ikkje saa mykje etter mitt syn.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en kolega som jobber over there også. Tenkte han skulle få kjøpe med seg en Etrex Vista til meg. De får du til ca 2000Kr der borte. GPS map 76S er vel nesten samme gps'en, men er litt dyrere tror jeg. Øsnker selvfølgelig fargeskjerm, men tror nok jeg vil koble den til Pc for dette. Alle modellene under Vista og 76 har ikke kart, bare waypoints og merker.

 

Valget mitt faller da på Vista eller 76S. Merkelig at disse modellene fremdeles er så dyre her i landet etter at de nye modellene med fargeskjerm har kommet  :confused:

 

Ellers kan jeg annbefale WWW.GPS.No forum for GPS

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...