hifo Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Hvis det da kommer et slikt kaldtvannsbelte inn i et område hvor det er mye fisk, så tar selvfølgelig alle fiskene på seg boblejakke. fantastisk.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Per T Kålin Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Fjordgrynt skriver: Fra draugen til annen overtro: En av teoriene som er fremsatt omkring årsaken til alle de angivelig uforståelige fartøyforsvinninger i Bermudatriangelet, er brå utløsning av store mengder metangass fra gasshydrater i sjøbunnen. Den massive boblingen vil redusere egenvekten (bæreevnen) til sjøvannet slik at båtene "detter" til bunns....skummelt... Det var omtrent slik Tirpits ble senket sies det. Engelske bombefly bombet ene siden av båten slik at den mistet oppdriften og tippet rundt. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Russisk ubåt med Harald Heide-Steen bak spakene.. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Sikker på at det var bobler og ikke små fisk drevet opp av makrell? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Eg er av og til sjåfør når to tre kompiser dykker. Da slenger de seg uti, og så avtaler vi møtested og tid, og eg suser til land og ..ja ...venter Så det må ikkje alltid være båt der for å fastslå dykk eller ikkje Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
beauty of aqua Svart 7.August.2009 Link til dette innlegget Svart 7.August.2009 heller også mot at broderen har sniffet sokkene sine,og de må ha vært skikkelig sure! 15 mtr store luftbobler Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Brodern Svart 7.August.2009 Link til dette innlegget Svart 7.August.2009 Det var ikke noe hyggelig sagt (bra nok Ingar ? ) minner meg atter på hvorfor jeg ikke gidder å bruke mer tid på forumet. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.August.2009 Link til dette innlegget Svart 7.August.2009 Men etter litt edruelig tankevirksomhet fant vi ut at fisk i ferskvann trolig ikke gikk i stim, Brasme går i stim så det bobler og koker i gytinga, og abboren går i hvertfall i "flokk". Laue går i stim, men er så liten at den neppe lager bobler. Er vel i grunnen en haug med ferskvannsfisker som stimer, tipper lågensild også gjør det, og hva med sik? Forøvrig enig i boblejakketeorien. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 7.August.2009 Link til dette innlegget Svart 7.August.2009 Ved utløpet av Drammenselva "koker" det ofte med luftbobler. Dette skyldes forråtnelse av cellulose fra alle papirfabrikkene som en gang lå oppover langs elva. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
opus Svart 7.August.2009 Link til dette innlegget Svart 7.August.2009 Alger e.lign legger også igjen bobler på havoverflaten på fjorden i disse dager, men slike belter av bobler lager ikke like mye "action". Sitér dette innlegget Link to post
JonasBårdsen Svart 7.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2009 Jeg mener å ha sett mange dykkere på tv og når de blåser ut kommer det ikke så store bobler. Heller flere små. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.