killmeister Startet 6.August.2009 Del på Facebook Startet 6.August.2009 Hei... jeg fikk selfølgelig lempet bruksanvisningene før jeg skulle koble sammen dette , men det jeg lurer på er om jeg har koblet riktig? Instrumentet er et faria og føleren i tanken er en wema føler med to tilkoblingsledninger. Jeg har koblet minus på minus på instrumentet. på instrumentet koblet jeg + der hvor det stod I (ignition). Videre fra I ( ignition) til tankmåler fra wema,( 2leder 190 ohm) Fra "retur på måleren til S (signal) på instrumentet. Instrumentet går rett til tops med en gang jeg setter på spenning, uavhengig av om måler er tilkoblet eller posisjon på denne... Føleren fungerer ettersom denne har jeg målt til riktige verdier. Har jeg koblet riktig? Takker for svar!!! Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 (redigert) Er du sikker på at WEMA giveren passer til FARIA instrumentet? Det finnes 2 typer givere. en som ligger i området 240-33 Ohm(faria). og en som ligger i området 10-180 Ohm. (VDO el.) Redigert 6.August.2009 av DC6500 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Det er vel minusen som skal via giveren, ikke plussen? Slik som her. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
killmeister Svart 6.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2009 hmmm... kan jeg ha bomma på den? Det må testes med en gang! jaja... med min flaks har jeg vel "herpa" en av delene nå da...hehe. takker! Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Burde tåle det Sitér dette innlegget Link to post
Windy 22 HC Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Jeg har samme giver, men VDO instrument. Fra instrumentet skal minus til minus og pluss til tenning. Det er en pol til på instrumentet. Der skal ledningen fra giveren sitte. Minus på giveren skal til jord/minus på batteriet. Slik er det hos meg iallefall. Har du ikke kabelen fra giveren til instr. går nåla til topps. Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 7.August.2009 Del på Facebook Svart 7.August.2009 Jeg har samme giver, men VDO instrument. Hvis du har samme giver men med VDO instrument, så vil det ikke virke med et FARIA instrument. De krever annen type giver som jeg har nevnt tidligere i tråden. Sitér dette innlegget Link to post
killmeister Svart 7.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2009 å der virka det... Virket når jeg fikk brukt minus som potensial til giveren... Takker for hjelpen! Er det rart BP er sterkt vanedannende og burde således merket med dette under registreringa Nå fikk jeg gått over alle klemmene og koblingene etter 20t drift på motoren, så nå er det bare å stikke på sjøen igjen... Sitér dette innlegget Link to post
Scand Formel Svart 15.Juli.2010 Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 Har samme prob som Killmeister hadde ang montering av ny tankmåler..... Men forsto ikke helt hva det var han gjorde når hab fikk det til å fungere.... "Brukt minus som potensial til giveren" Noen som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 10.September.2013 Del på Facebook Svart 10.September.2013 Kan noen hjelpe? Nåla mi fyker til topps når jeg slår på strømmen... Har Faria-måler. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.