Jump to content

hvordan koble wema tankmåler m faria instrument?

killmeister

Recommended Posts

Hei... jeg fikk selfølgelig lempet bruksanvisningene før jeg skulle koble sammen dette :headbang: , men det jeg lurer på er om jeg har koblet riktig?

Instrumentet er et faria og føleren i tanken er en wema føler med to tilkoblingsledninger.

Jeg har koblet minus på minus på instrumentet.

på instrumentet koblet jeg + der hvor det stod I (ignition).

Videre fra I ( ignition) til tankmåler fra wema,( 2leder 190 ohm)

Fra "retur på måleren til S (signal) på instrumentet.

Instrumentet går rett til tops med en gang jeg setter på spenning, uavhengig av om måler er tilkoblet eller posisjon på denne...

Føleren fungerer ettersom denne har jeg målt til riktige verdier.

Har jeg koblet riktig?

Takker for svar!!!

Jeg har samme giver, men VDO instrument. Fra instrumentet skal minus til minus og pluss til tenning.

Det er en pol til på instrumentet. Der skal ledningen fra giveren sitte. Minus på giveren skal til jord/minus på batteriet.

Slik er det hos meg iallefall. Har du ikke kabelen fra giveren til instr. går nåla til topps.

:blush: å der virka det... Virket når jeg fikk brukt minus som potensial til giveren... Takker for hjelpen!

Er det rart BP er sterkt vanedannende og burde således merket med dette under registreringa :cheers:

Nå fikk jeg gått over alle klemmene og koblingene etter 20t drift på motoren, så nå er det bare å stikke på sjøen igjen...

• 11 måneder senere...
  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...