Brynjar Startet 6.August.2009 Del på Facebook Startet 6.August.2009 http://www.fvn.no/lokalt/aust_agder/article689417.ece Håper ikke dette er noen av "våre" .. Triste greier.. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
VannTro Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Jeg reagerte på overskriften om en 32 fot GB. Det er ytterst få 32 GB i landet og jeg møtte en i Grimstad i sommer, men når jeg leser artikkelen ser jeg at det er snakk om en 42 GB, ikke en 32 ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Hansi Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Trist er det uansett når en båt går ned i slike dramatiske omstendigheter. Gikk nå heldigvis bra ser det ut som med personen som var ombord. Sitér dette innlegget Link to post
lasseolsen Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Det står vel at det er en 42 foter? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Muligens det er en eldre utgave i tre og at han skulle på trebåtfestivalen. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 6.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2009 Jeg reagerte på overskriften om en 32 fot GB. Beklager, trkyflei fra min side.. Tar frem spanskrøret "as we speak" Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Astor Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Ikke mange av denne typen her til lands. Hadde den vært fra utlandet hadde kanskje det kommet fram av artikkelen? Det ligger to 42 fot GB i Oslo. Den ene er eldre og bygd i tre, den andre er ganske ny. I Haugesund ligger det også en 42-foter. Det er de jeg vet om. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Seacrest Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Video fra etterslukking her Trist syn, båten var tydeligvis fra Sarpsborg. Mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 ja dette var ett trist syn .. angående filmen : hvorfor spyler de masse vann på havaristen , når det "ser ut som " at alt er slukket ? kunne de ikke prøvd å slepe den heller da ? kan jo se ut som at de fyller den med vann og at det til syvende og sist var det som gjorde at skroget gikk ned ? Men jeg var jo ikke der , så aner ikke hvordan det egentlig var. Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 (redigert) "det var det, da får vi bare plukke opp dritten.." Virket som det var intensjonen å bare få den til å synke. Kanskje like greit, den var totalt utbrent jo. Ps. synes å høre i starten av videon at en av dem sier at den tar inn vann. Så dem hjalp vel bare til med det uungålige her. Redigert 6.August.2009 av blacki (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Mulig det ja :) Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Dette må vel være seriøs miljøkriminalitet? Synes vi har nok olje og dieselforurensning i dette området nå jeg da..... -Var samtlige tanker tømt? -Var det umulig å slepe vraket til land for destruksjon? -Hva med fiskebåter? Mye vøler/garn (+ ev.tråling?)i dette området. Raskt og greit å avslutte jobben på denne måten. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 (redigert) Her er en video fra slukningsarbeidet. Hele båten mer eller mindre utbrent. Trist syn. Redigert 6.August.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jernia Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Utvilsomt en både trist og dramatisk sak. Muligens litt OT, men artikkelen det linkes til i første innlegg viser vel hvor forsiktig man bør være med å diskutere omstendigheter (f.eks. båttype / størrelse etc.) rundt ulykker på sjøen utelukkende basert på informasjon fra pressen. Inkompetanse og unøyaktighet fra medias' side er grenseløs. I dette tilfellet lurer jeg på hvordan 15 nautiske mil sydvest av Risør kan bli til midt på Jomfruland.... Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Ivrig gjeng dette, de spyler på vrakrester etter at båten har sunket?? Kjekt med litt slukketrening? Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
aileenll Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 fvn.no er ikke serlig presis i artikkelen: "Båten ble liggende sydvest av Risør, i nærheten av Jomfruland utenfor Kragerø." Har de speilvendt kartet? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Hasla 26 Svart 7.August.2009 Del på Facebook Svart 7.August.2009 Dette var trist ,båten var ett flott skue når den kom utover fjorden.Jeg håper eier for tak i noe tilsvarende igjen. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Brekneholmen Svart 12.August.2009 Del på Facebook Svart 12.August.2009 denne kom fra sarp Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 Den gamle båten til Ingvar Johnsen i Redningsselskapet ble solgt til dette området. Den brant jo i midten på 80-tallet, mener jeg å huske. Det var en 32-foter. Om det var denne som brant ved Risør vet jeg ikke, men det er ikke mange GB 32 i landet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
VannTro Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 Les artikkelen Astor: RISØR: To redningsskøyter, norsk og svensk kystvakt og et SeaKing-helikopter fra 330-skvadronen ble alle tilkalt etter at skipsradioen Tjøme radio fikk melding om båtbrann ved 8-tiden i dag tidlig. Båten ble liggende sydvest av Risør, i nærheten av Jomfruland utenfor Kragerø. – Da vi kom fram var båtføreren tatt opp av et svensk kystvaktskip. Restene av den brennende båten lå ved siden av oss, forteller skipper Magnar Opdal på redningsskøyta Sundt Flyet, til fvn.no. Båten som brant var en 42-fots Grand Banks. Båtføreren om bord på den utbrente båten hadde heldigvis ei lita jolle på slep, og reddet seg ombord. Da Sundt Flyer kom til stedet ble de bedt om å ta båtføreren inn til Risør, hvor ambulanse ventet på ham for å kjøre til sykehus for nærmere undersøkelser. – Han er uskadd, og blir nå brakt til land av en av redningsbåtene på stedet, sa Nils-Ole Sunde ved Hovedredningssentralen for Sør-Norge til NTB i dag tidlig. – Svensk sjøredning var i området i forbindelse med oljeoppsamling og Sundt Flyer var før oss på stedet på grunn av at de holder høyere hastighet, sier kaptein Geir Syversen på redningsskøyta Odd Fellow til fvn.no. Nesten to timer etter at brannmeldingen tikket inn, klokka 09.50, sank båten. Odd Fellow samlet sammen vrakgods før de returnerte til sin base i Risør. Vrakgodset og lettbåten som båtføreren reddet seg opp i, er nå overlevert til politiet. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Astor Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 Så ikke lenger opp i tråden. Jeg hadde allerede kommentert og forklart om de 42-GBerne jeg visste om. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.