Grand Banks jr Startet 6.August.2009 Del på Facebook Startet 6.August.2009 Hei, nå er topp pakning byttet og bolter skrudd til med riktig moment. Nå må jeg justere ventil løfterne, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det... Ser ut som om jeg må løsne mutteren, og stramme til den saken som "hviler" på støtstangen. Et sted mener jeg å ha lest at det skal være 0,3 mm klaring mellom "vippearmen" og ventilene. Stemmer det? Skal jeg bare finne en slik "bladvifte" med 0,3 mm tykkelse og legge mellom vippearmen og "hetta" på ventilløfteren og justere til den nesten sitter fast? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
index Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Ja. Men den skal ikke sitte fast, bare være litt motstand. Sjekk manualen for korrekt åpning, og pass på om målene er oppgitt for varm eller kald motor. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
JGH Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Ventiler 0,30 inn og 0,35 eksos Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Grand Banks jr Svart 6.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2009 Takk JGH! - Hvilken er hvilken? Si, når jeg har luftinntaket mot meg: Hvilken av dem er eksosen? - Høyre eller venstre? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.