windy26 Startet 7.August.2009 Del på Facebook Startet 7.August.2009 Har en Yamaha 9,9hk (15?) som fusker /miss tenner når den går på tomgang , motoren er en ca 1999 model og har gått lite jeg tenkte først at det kunne være tennpluggene og skiftet disse , men den ble ikke noe bedre ,har vært nøye med oljeblandingen (kun 1%) da jeg hørte dette også kunne gjøre at den ikke går rent på tomgang ,ved litt turtall og ved turtall i plan går den fint , det høres sån ut da ,noen med erfaringer?? tenke kansje om det kunne være en coil ? men er usikker Sitér dette innlegget Link to post
kasjd Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Kan jo egentligvære mange ting som gjør dette, men statistisk sett er det rusk i forgasseren i over 90% av tilfellene. Kan jo kanskje være greitt å ta en titt der. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Veeldig følsom på åpningen mellom elektrodene i pluggene. Sjekk det først på de nye pluggene iaffal. Så kan det hende det er kontaktproblem eller coil ja. Sist eg var borti en slik som ikkje gikk på tomgang skikkelig så var det ene coilen. Bitteliten sprekk slik at det gikk til jord. Ofte greit å starte de i mørket og se etter gnist menst en vrir forsiktig på ledninger(gjerne med tang pga støt.... ) Altenativ er å la den gå på på tomgang, og så ta av en og en pluggledning og lytte etter om det er forskjell i gangen. Modeller med en forgasser skal gå likt på syl 1 som syl2. Er det forskjell da så ligger feilen i gnist. Lykke til Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bernt Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 er nedre plugg mer sotet en øvre plugg ? Da er det membran i bensin pumpa ( den bakere membran) Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.