Jump to content

pris på mariner...


dosern

Recommended Posts

Jeg kjenner ganske godt til begge motorene.  Min erfaring fra bruktmotoromsetning er at motorer ofte er litt eldre enn hva som blir påstått...

I mine øyne er Evinruden er bra motor som kan gå i mange år om den har vært godt vedlikeholdt.

Jeg antar motoren har elektrisk start. (?)  Ville anta at en slik motor var verd mellom 6-7000 kr om det er i bra stand.

Marineren er også en veldig grei motor.  Om den skulle være eldre enn ca 1980 modell vil den ha stifttenning og ikke elektronisk tenning.  Den vil i såfall heller ikke ha exhaustpropell.  

Jeg ville anslå en pris til ca 4000 for en motor i bra stand.

En svakhet på Marineren er at simringen i bunn av veiva blir slitt og det trekker inn vann i nederste sylinder.  Dessuten vil ofte skruer og bolter på en Mariner sitte mere fast enn en like gammel Evinrude.  Mariner var forøvrig nesten identisk med Yamaha på den tiden.

Vanskelig å komme med mere spesifikke råd.  På så gamle motorer er som sagt vedlikeholdet alfa og omega.

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...