Jump to content

Vestlandsbåt til 300000,-/Halco 29


magnumlars

Recommended Posts

Heisann godtfolk!

 

Dette er min første post her på forumet. Har i fleire år gått å grubla på å handle meg (større) båt, og eg føler no at det begynner å nærme seg og kva er vel då betre enn å få gode tips og tankar frå andre som sitt inne med erfaringar og tankar!

 

Som overskrifta antyder er eg ute etter ein "Vestlandsbåt". Eg bur i den kommunen i landet med mest nedbør og har vel innsett at kalesjebåt ikkje er det rette (sjølv om det er fint når sola kikkar fram). Vidare driv eg eindel med fritidsfiske med teiner, line osv so ein båt med eit skikkelig akterdekk er nødvendig. Men båten skal og kunne brukast for å ta med familien på tur og ein funksjonell kabin der 3-4 passajerar har god utsikt er ynskjeleg. Når det gjeld fartsressursar er eg ikkje heilt einig med meg meg sjølv, men ein marsjfart på 15-17 knop kan eg finne meg til rette med.

 

Etter å ha tråla finn.no i lange tider ser det ut for at det kokar ned til Halco 29 Offshore/økonomi. Andre kandidatar har vore Nordwest 740 og Viksund 750 Bravo. Nordwest har blitt valgt vekk grunna at motoren står delvis inne i kabinen (noko som medfører mykje støy) og at eventuelle passasjerar ikkje har samme utsikt som førar. Viksund har og blitt valg vekk av samme grunn (utsikt).

 

Men når det gjeld Halco er eg ikkje sikker på kva som er best av økonomi og offshore. Det er her snakk om gamle båtar og slik eg har tolka det kan drev fort bli dyrt om ikkje vedlikeholdet har vore på topp. Driftsikkerheit er viktig når ein ferdast i skjærgården der neste stopp er Grønland om ein får trøbbel med framdriftsystemet. Er vinkelgiret på økonomiutgaven meir driftsikkert? Ser at enkelte oppgir maksfart opp mot 20 knop med motor på +/- 150 hk i halco 29 økonomi og 25-29 knop med 200 hk i offshoreutgave. Eg har sjølv testa ein økonomi med 175 hk perkins og denne klarte kun 16 knop på maks. Eg har og kjørt eindel ein offshore, denne hadde maks på 23-24knop med 200hk penta (huksa ikkje kva drev som stod på denne). Den nevnte økonomiutgaven følte eg ikkje var heilt oppe å gå motormessig.

 

Kva meiner folket her er realistisk hastighet med dei ulike konfigurasjonen i Halco 29? Og er det riktig at eg kan forvente mindre problem med vinkelgir kontra drev?

 

 

Og er det andre båttypar som passar mitt ønske som eg har forbisett?

 

 

 

Set stor pris på tilbakemeldingar!

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg hadde en Økonomin i 16 år, den hadde en 120 hk Perkins, vinkledrev, og hadde en toppfart på 18.5 knop.

Som du nevner her, mye mer enn andre med størrer motorer.

Forsket litt på årsaken til dette. Min motor hadde en litt ekstrem vinkel som gjorde att propelakselen fekk en veldig flat vinkel

i forhold til fartsretningen. Når jeg til gjengjeld fekk trimme baugen litt ned med flaps kom de to siste knopa.

Såg på mange andre Økonomier att vinkelen var mye større , og att propellen pekte mye mer nedover.

Og det er nok orsaken til att det er litt varierende fart på Halcoer, husk at de fleste Halco 29er var

halvfabrikater og ingen installasjoner var like.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg har en 1986 Økonomi 29, med 155hk Sabb/Ford med Hurt rett gir.

Motoren er en 4 syl, 1900 timer, den er helt topp.

Til mitt bruk synest jeg den ok, går 15-16-17 knop på mars, 21 på fullt

Jeg har hatt den i 2 år, har modernisert byttet utstyr,

Autopilot , Navman 3380

Kjøleskap

Varmtvannstank

Lensepumpe

Radi/CD/Høytalere inne/ute

Inverter 600w

Nye kraner, dusj, vannintak

Nye slanger slangeklemmer

Diesel vannvarmer

Radiatorer

Fjernstyrt lyskasster

Vanntank

Mini Pc c-map, 19" tv skjerm

4 bateri, hovedsrtøsbrytere

sepiktank

Når det gjelder agregat, så har jeg ville holdet meg laaangt bort fra det. kostbart å reparer på så gammle agregat.

På motoren og gir er det bare gjort vanlig service, skiftet termostat er det eneste, på 23 år :yesnod:

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3081/img_0115.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3081/img_0119_r1.jpg

Redigert av jonn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja det stemmer, jeg tror de største 6 måtte ha vinkelgir, for å få plass.

Vinkelgir er veldig vanskelig å komme til på service, de står under motoren, har hørt litt forskjelig om dem.

På min er det bare 8-10 cm med propellaksel før den går inn i propellhylsa.

Når jeg kjører 16-17 knopp bruker den bare 1 L/nm, altså 17 liter i timen, det er veldig bra.

Jeg bygde en isolertkasse rundt motoren for å få bort støy.

Skal i båten i dag, jeg kan ta flere bilder dersom du lurer på noe annet.

Mvh

Jon

Link to post
Share on other sites

For ei kort tid tilbake snakka eg med ein sunnmøring som hadde dreve å streva med å få tett propellhylsa på ein Halco 29 pga at glasfiberen sprakk rundt innfestinga til propellhylsa.Han snakka noko om at dette var ei svakhet på desse båtane.

 

Nokon som kjenner til denne problemstillinga?

Link to post
Share on other sites

Vinkelgir er veldig vanskelig å komme til på service, de står under motoren, har hørt litt forskjelig om dem.

 

Dette stemmer ikke, vinkelgira står i enden av motoren og kan nåes både fra motorommet og gjennom ei luke under trapppa. Dette var eit Paragon

hydraulisk gir. Eit godt gir med myke og fine innkoblinger.

Redigert av TB2855 (see edit history)

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Hviket gir hadde han med propellhylsa?

 

Det spurte eg ikkje om, einaste eg huksar var at han hadde ein Ford Sabb motor i den (meinar det var 155hk).

 

 

 

Når det gjeld pris; er det slik at ein økonomi bør vere rimeligare enn ein offshore?Eller er alderen på desse båtane no so høg at det er stand (og utstyr) som har alt å sei prismessig?

 

Kva meinar folket her er rett pris for ein økonomi med +/- 150hk og ein offshore med +/-200hk? Eg føreset då at båtane kan betegnast som godt holdt og i god stand

Link to post
Share on other sites

Ja, det spørs hva som er gjort med de gjenom årene som har godt.

Agregat eller aksel, det er det magefølelsen som til hver enkelt som får avgjøre.

Men jeg sverger til aksel. Mere holdbart, mindre utgifter enn agregat.

Jeg holder på å hjelpe en kompis med et drev, å herregud kor det ser ut, knuste skims, kulelager.etc

Ser for meg tusenlappene flagrer.....

Link to post
Share on other sites

Det er mere bråk med aksel, enn med agregat.

Og farten er litt lavere.

Etter det du fortalte ang. hylsa løstnet, måtte jeg ned i båten i måres å kjenne på hylsa om den satt fast, den satt fast!

Litt drypp er det fra hylsa, men det skal det være sier fagfolk, (Sleipner).

Huske å krekke til fettkoppen hvergang en stopper etter noen timer kjøring.

Link to post
Share on other sites

Hekkagragat kan bli dyrt, men finner du en båt med nyere drev, eller en rimlig der du kan kalkulere inn nytt drev, er jo dette det beste.

Da eg skulle motorisere min halco (halvfabrikat), meinte Volvomekanikeren at halco var best med drev.

 

Fordelene er jo mange, rimligere i drift, høgare fart, mindre vibrasjoner og støy, bedre plass i motorrom, ingen hylse som lekker, bedre manøvrere (duopropell, eg syns baupropell er unødvendig), ved grunnstøting, vil ikkje propellen slå opp i båten og føre til lekkasje+++

Link to post
Share on other sites

Hekkagragat kan bli dyrt, men finner du en båt med nyere drev, eller en rimlig der du kan kalkulere inn nytt drev, er jo dette det beste.

Da eg skulle motorisere min halco (halvfabrikat), meinte Volvomekanikeren at halco var best med drev.

 

Fordelene er jo mange, rimligere i drift, høgare fart, mindre vibrasjoner og støy, bedre plass i motorrom, ingen hylse som lekker, bedre manøvrere (duopropell, eg syns baupropell er unødvendig), ved grunnstøting, vil ikkje propellen slå opp i båten og føre til lekkasje+++

 

Og kva kostar eit høveleg drev til ein Halco 29?

Link to post
Share on other sites

Er det nokon som veit ca vekt på ein Halco 29? Har kai og kran, men den klarar nok ikkje stort meir enn 3500kg på ein slik arm som må til for å løfte ein Halco ved kai.

Tru ikke en Halco 29 veier så veldig mye men enn 3000 kg.

Alt etter hvor mye rusk du har stappet inn da selfølgelig. :smiley:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...