roaldbj Startet 8.August.2009 Del på Facebook Startet 8.August.2009 Jeg har ofte lurt på flere ting ved dette sjømerket. Det har vel kjennetegn av å være sjømerke i form av "jernstang". Det står ved Årefjordbåen - i nærheten av Evjesund - noe sør for Moss. Jeg har ikke klart å se at den gule og blå malingen - som vel skal være refleksfargene for et sørlig kardinalmerke - reflekterer søkelyset noe særlig. Hvem har ansvaret for dette merket - og hvorfor er det ikke utformet som et standard sørlig kardinalmerke? Dette er kartutsnittet for Årefjordbåen - sør for Moss. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 8.August.2009 Del på Facebook Svart 8.August.2009 Det er Kystverket som har ansvar for sjømerker. For informasjon om ødelagte merker, følg denne linken: http://www.kystverket.no/?aid=9030968 Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
princess32 Svart 8.August.2009 Del på Facebook Svart 8.August.2009 Har også et skvalpeskjær rett utenfor havnen min der staken nå er borte, og har vært det i en årrekke nå. Skjæret ligger på en sånn måte at en må gå veldig nærme moloen som ligger på babord side når en kommer inn til havna. Da blir det jo selvfølgelig krøll når noen kommer ut av havna. Trodde kystverket så etter slike ting, men med Åtteglass sin link skal jeg sende en mail. Så kanskje får vi en stake der igjen. Til roaldbj så holder jeg til i søndre brevik båthavn, der du passerer ganske ofte. Er det foresten noen ledige plasser der du ligger utenfor spa hotellet??. Trenger 3,5 meter plass. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 8.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2009 Ja - da jeg seilte fra Son i dag så jeg flere ledige plasser utenfor Spa-hotellet - men jeg kjenner ikke til bruken av disse. Jeg legger meg på min plass i morgen ettermiddag - etter 7-8 ukers fravær.. Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 8.August.2009 Del på Facebook Svart 8.August.2009 Til roaldbj. Ligger ikke du på den nye båtplassen ved spa hotellet?. Vis ikke må jeg bare unskylde. Håper på å få en båtplass rundt der jeg ligger nå. Kanskje kambo?. Noen som vet om det er en plass der neste år?? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 8.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2009 Havnesjefen lånte ut min plass i sommer. Jeg mener at det er ledigee plasser ved spa-hotellet i Son. Ring havnesjefen for mer informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 8.August.2009 Del på Facebook Svart 8.August.2009 I fjordene i Grenland (Porsgrunn kommune) er det noen ildsjeler i Brevik som merker skjær, de får (såvidt jeg vet) dekket kostnadene av kommunen, mens jobben utføres på dugnad. Det er satt opp mange nye merker/staker siden forrige sommer. PS! Dette gjelder ikke skipsleia! Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 9.August.2009 Del på Facebook Svart 9.August.2009 Er det havnesjefen i son som også har ansvaret for plassene utenfor Spa hotellet??. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 9.August.2009 Del på Facebook Svart 9.August.2009 (redigert) I fjordene i Grenland (Porsgrunn kommune) er det noen ildsjeler i Brevik som merker skjær, de får (såvidt jeg vet) dekket kostnadene av kommunen, mens jobben utføres på dugnad. Det er Brevik Båtforening som har stått for merkingen. De har en egen båekomite. De har mottatt midler både fra Gjensidige og IF til å foreta merkingen. Og sannsynligvis har de spart forsikringsselskapene for millioner i skadeutbetaling. Redigert 9.August.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 9.August.2009 Del på Facebook Svart 9.August.2009 Det er vel ikke noe entydig svar på det spørsmålet. I hovedsak er det i dag Kystverket. Men det kan være satt opp av det lokale havnevesenet eller private. Forsvaret har også satt ut merker. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.