Jump to content

Hvor mye veier en stein til moring?

Akoya

Recommended Posts

ja, hva er egenvekta på slik sten, da? (sjekke: google etter egenvekt granitt) 2,6.

Ja, hvor stort volum er 0,45^3? 0,09 kubikkmeter. Det blir 237 kg. Restvekt etter å ha trukket fra 90 kg fortrengt vann: 147 kg. er-ente det litt lite?

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Min Skilsø er litt lettere enn din, men omtrent samme vindfang.

Jeg valgte et gammel lodd fra en gaffeltruck som veier 1230kg i luft. Egenvekt på stål er ca7,85 da er det 6,85 igjen etter at det senket i vann. Moringa ligger på 9m dyp. Like viktig for meg er 8m grov kjetting som veier 160 kg og demper meget godt- videre opp bruker jeg 22mm tau i kauser.

Overkill- sier naboen, men jeg føler meg helt trygg når jeg forlater båten.... det er ikke bortkasta for meg.

Nesten like viktig som vekta er fasongen på moringa og hvor du har festekroken. Ikke bruk noe som kan rulle om du har hard bunn...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...