Morris Startet 9.August.2009 Link til dette innlegget Startet 9.August.2009 (redigert) Hei! Jeg har en White Shark 205 som har tett rekke i baugen og jeg ønsker å kappe den av og lage en fin avslutning. Noen som har tips til hva jeg bør gjøre? Redigert 9.August.2009 av Morris (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 9.August.2009 Link til dette innlegget Svart 9.August.2009 ER du god til og sveise syrefast og har rørbøyer, så skulle det vel gå greit, evnt. har enkelte båt utstyrs forhandlere ferdige løsninger Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 9.August.2009 Link til dette innlegget Svart 9.August.2009 Hei Vanskelig å få endene stødige hvis du åpner. Vurder om du kan la det gå et rør mellom de to sidene litt over dekket - feks 10 cm. Det gjør rekken utrolig mye stivere og reduserer muligheten for oppsprekking i de forreste rekkefestene. Dette røret kan også brukes til hengsel for en evt baugstige hvis avstanden over dekk er tilsvarende avstanden til forkant rekkelist slik at stigen blir liggende flatt på dekk når den er svingt bakover. Vurder nøye hvor langt fram du skal la endene gå slik at du får gode "håndtak" å holde i når du skal på land og det er litt langt ned. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Morris Svart 9.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2009 Tusen takk for tipsene. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Hvordan gikk dette, Morris ? Vi har en lukket baug pulpit, som jeg gjerne skulle åpnet. Noen som vet om det finnes ferdige løsninger for f.eks. Fairline Corniche ? Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Morris var sist aktiv i januar 2010... Prøv en IM. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Sebas Marine AS på Gjøvik importerer pulpit-kit fra produsenten Prasolux Maritim i Tyskland. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Nå er Sebas konkurs da, slik for info: "Konkurs Vi i SEBAS Marine har desverre i dag 19.05.2010 meldt oppbud av vår virksomhet. Grunnet dårlige salgstall gjennom 2009 og 2010 lot det seg ikke gjennomføre med videre drift. Vi beklager eventuelle vanskeligheter dette vilo medføre våre kunder og forretningsforbindelser. For eventuelle tekniske spørsmål eller garantihenvendelser ber vi deg ta kontakt med følgende leverandører:" Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Ok,takk. Da sletter jeg dem fra Bokmerke samlingen min Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Jeg hadde selv en tråd om dette for litt tid tilbake, kanskje noen tips her: https://baatplassen.no/i/topic/44080-aapne-pulpit-rekke-paa-sea-ray-sundancer/ Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Fusebox Svart 8.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2012 SF: jeg leste tråden din til siste bokstav, og fikk litt mer klarhet i hva som bør gjøres. Fant også flere forskjellige tråder om temaet her. Synd at Sebas er konk, da løsningen virket grei, men tilsvarende muligheter er jo absolutt til stede med alternativ haifinner og litt sveising. Alternativt braketter. Uansett blir nok ikke dette gjort før til høsten, da vi ikke har fått båten enda. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2012 Spørsmålet er hvem som lagde disse ombyggingsettene for Seabas, det kan jo tenkes at de holder på enda. En telefon til en av dem som stod bak kan være en ide Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Vinylester Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Båtkompaniet A/S med adresse Svelvikveien 81 i Drammen gjør alt innen rekker etc. telefonnr er 90685143 (kan anbefales) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Flott, jakobsen, de får nok en telefon ila. året :-) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 29.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2013 Var innom Båtkompaniet i dag :-) Kjempehyggelig kar. Prosjektet er startet, med rammen som ble laget i dag. Så blir det mengder med målinger, frustrerende millimetere og andre morsomme finurligheter ;) Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 30.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2013 Vi får vel litt bilder her da....?? Dette er nok interessant for mange Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.