Jump to content

Vindskjerm løsner fra skrog Draco DC 2000 1978 modell


ansgar

Recommended Posts

Hei har en Draco DC 2000 1978 modell. Har et lite problem en utfordring. Vindskjermer løsner fra skroget i bakkant. Dette gjør også at det kommer vann under som videre renne inn i båten. Vindskjermen er festet med popnagler. Er det bare tyne på med sikaflex og poppe fast på nytt ? eller er det en mer omfattende prosess jeg må igjennom ?

 

Siden pop naglene har røket er nok festet der naglene tidligere er festet også ødelagt. Er det da bedre å feste med skruer ? Hvor får jeg tak i så lange popnagler som jeg trenger ?

0000250.jpg

0000460.jpg

 

 

Har også et annet spørsmål. Under teppet i døren rett der du går inn i cabinen er det en liten dings. Jeg er veldig nyskjerrig på hva som befinner seg under. Er dette en åpning rett til sjø ? går den til en tank ? Jeg tør ikke å skru den opp for tenk om den går til sjø og plutselig blir båten min en ubåt.

0000458.jpg

 

På forhånd takk

Link to post
Share on other sites

Har også et annet spørsmål. Under teppet i døren rett der du går inn i cabinen er det en liten dings. Jeg er veldig nyskjerrig på hva som befinner seg under. Er dette en åpning rett til sjø ? går den til en tank ? Jeg tør ikke å skru den opp for tenk om den går til sjø og plutselig blir båten min en ubåt.

 

 

På forhånd takk

 

Det ser ut som et typisk påfyllingshull til vann- eller bensintank. (ofte er disse lokkene merket med hva slags tank de er til, men det kan jo være noe uroiginalt)

Jeg ville skrudd opp å sjekket. Mulig det er en tank der nede eller kanskje det er ned til en dobbelbunn eller noe annet. Om det er en gjennomføring som går rett ut, vil du uten problemer se det før du har skrudd lokket helt av og om du mot formodning skulle få lokket helt av før det kommer vann inn, vil det ikke være større trykk på det enn at du fint klarer å skru lokket på igjen.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Skal ikke se bort fra at det er galvanisk korrosjon som har tatt naglene heller, så litt sånn ut, og da skal ikke plasten ha tatt nevneverdig skade iallefall.

Men gjør godt rent, og bruk f.eks. Tec7 å lim fast, så bør det vel sitte godt.

Tec7 gjør også at det ikke kommer saltvann til, og det hjelper godt på å hindre korrosjon også.

Link to post
Share on other sites

Har sett litt til. og det ser ut som naglene er dratt ut av plasten. Det er litt vanskelig å bruke gjennomgående skruer siden det ikke er mulig å komme til på baksiden, og at gjennomgående skruer vil se litt merkelig ut hvis jeg lar de gå igjennom til motsatt side. Men skal forske litt mer på dette. og se hva som er mest hensiktsmessig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...