Jump to content

Kad300 lekker i dysene.

Sydnes

Recommended Posts

Hei

Jeg er mangeårig "leser" på Båtplassen og finner ut av det meste ved å søke på forumet. Takk til alle ivrige debatanter!

Jeg har en Windy 25 mirage med Kad300, og det lekker nå diesel fra 2 av dysene. Det er ikke mye men nok til at det blir litt grisete rundt dysene. Jeg trodde først det var messing pakkningene hvor rørene er koblet til, men har skiftet disse uten at det hjalp. Jeg har konkludert med at lekasjen da kommer fra dysene, men vet ikke helt hvordan dette er satt sammen...., og om jeg kan fikse det selv!

Noen som har hvert borti samme problemet?

De kobberringene som følger med fra Volvo alt. er reservedel er for store. Vi byttte til noe trangere på min forrige KAD44, vips problem borte. Visstnok en kjent greie at de må monteres pinlig nøye i senter, hvis ikke lekker de.

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

De kobberringene som følger med fra Volvo alt. er reservedel er for store. Vi byttte til noe trangere på min forrige KAD44, vips problem borte. Visstnok en kjent greie at de må monteres pinlig nøye i senter, hvis ikke lekker de.

mvh

Bavaria32sport

OK, jeg har nok ikke hvert så nøye med at ringene måtte vært 100% i senter, så det kan jo være en løsning. Har du noe dimensjon på de nye kobberringene du fikk tak i ?

mvh

Sydnes

• 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...