Hobby 430 Sport Startet 11.August.2009 Link til dette innlegget Startet 11.August.2009 Er de noe eg kan gjøre for å slukke ladelyset uten å ruse motor til nesten fullt turtall?? De nytter ikke å sette den i gir å gi fullt, den må stå i fri for å få høyest mulig turtall å de er jo ikke bra på en kald motor!! Dynamoen er ny, den gamle var de akkuratt de samme med er de enkleste å bytte til større dia på reimhjulet eller er de noen andre tips??? Den lader med den spenningen den skal!!! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
puddingen Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Batteriet? Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 11.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Batteriet? Alt er ok, ingen feil på el nett ingen sluring på reimer osv.. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Gas Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Kan du mangle magnetiseringstrøm? Hvilke motor har du? Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 11.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 denne motoren er en 10 hk saab. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
SveinHa Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Det kan være ladelampen som er for liten. Magnetiseringsstrømmen til dynamoen går gjennom ladelampen før ladingen starter. Prøv å sette i en større ladelampe eller koble en f.eks. 5W lyspære i parallell med ladelampen og se om det hjelper. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Gas Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Då må jeg melde pass på jeg ikke kjenner til denne motoren,og hva slags dynamo som sitter i denne.Men her er masse folk på forumet som kjenner desse. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 11.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Det kan være ladelampen som er for liten. Magnetiseringsstrømmen til dynamoen går gjennom ladelampen før ladingen starter. Prøv å sette i en større ladelampe eller koble en f.eks. 5W lyspære i parallell med ladelampen og se om det hjelper. Takk for svar, de skal eg prøve på i morgen :) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
kjell-arne Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Start motoren, ta en ledningstump og sett pluss rett på utgangen merket med D+ noen sekunder.. Mål deretter ladingen. Lader den da som den skal, så får den for lite 'startstrøm' til å begynne ladingen med.. Bytt til en svakere pære (5W).. Event. skjekk for spenningstap mellom tenning - ladelampe - D+ på dynamo, og sjekk at den gir strøm inn på D+ med påslått tenning.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Bytt til en svakere pære (5W).. Dette er feil! Du må bytte til en sterkere pære for å få dette til... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fjordutsikt Svart 13.August.2009 Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 Dette er feil! Du må bytte til en sterkere pære for å få dette til... Enig, jeg byttet til en ladelampe på 20W og da startet ladingen med en gang uten rusing. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.