Jump to content

Må ruse motore for å slukke ladelyset. er noe galt?

Hobby 430 Sport

Recommended Posts

Er de noe eg kan gjøre for å slukke ladelyset uten å ruse motor til nesten fullt turtall?? De nytter ikke å sette den i gir å gi fullt, den må stå i fri for å få høyest mulig turtall å de er jo ikke bra på en kald motor!!

Dynamoen er ny, den gamle var de akkuratt de samme med :sad: er de enkleste å bytte til større dia på reimhjulet eller er de noen andre tips???

Den lader med den spenningen den skal!!!

O Erland

med båtførerbevis

Det kan være ladelampen som er for liten. Magnetiseringsstrømmen til dynamoen går gjennom ladelampen før ladingen starter. Prøv å sette i en større ladelampe eller koble en f.eks. 5W lyspære i parallell med ladelampen og se om det hjelper.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
Det kan være ladelampen som er for liten. Magnetiseringsstrømmen til dynamoen går gjennom ladelampen før ladingen starter. Prøv å sette i en større ladelampe eller koble en f.eks. 5W lyspære i parallell med ladelampen og se om det hjelper.

Takk for svar, de skal eg prøve på i morgen :)

O Erland

med båtførerbevis

Start motoren, ta en ledningstump og sett pluss rett på utgangen merket med D+ noen sekunder.. Mål deretter ladingen. Lader den da som den skal, så får den for lite 'startstrøm' til å begynne ladingen med.. Bytt til en svakere pære (5W).. Event. skjekk for spenningstap mellom tenning - ladelampe - D+ på dynamo, og sjekk at den gir strøm inn på D+ med påslått tenning..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...