Jump to content

MD2020/MS25 - gearet "slår"


Stein-Erik

Recommended Posts

Hei

 

I det siste har jeg opplevd at gearet "slår" selv om spaken står i fri.  Dette skjer kun når jeg går fra revers til fri.  For å få den skikkelig i fri må jeg sette den i forover og så i fri igjen.

 

Jeg har prøvd å justere wiren bak spaken, men dette hjalp ikke.  Kan virke som at gearet "henger" litt igjen i revers.  Noen som har opplevd dette og kjenner løsningen?  

 

Jeg har en Bavaria 32 2003 med Volvo Penta MD2020 med MS25 seildrev.

 

SE

Link to post
Share on other sites

Jeg ville for sikkerhetsskyld tatt av wiren på gearet og prøvd direkte ved å bevege spaken på gearet. Det kan jo være at wiren står i spenn eller i press og dermed skyver spaken på gearet slik at den "tar" litt... Har vært borti tilsvarende selv og da var det wiren som hang igjen. Spaken fikk jeg greit i fri så jeg fikk ikke noe "forvarsel" via den...

 

Fint båt du har forresten, ser mange av dem nå. Jeg drømmer jo om en seilbåt igjen, men har gått over til motorbåt noen år pga småbarn.

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Hei, og takk for gode råd!

 

Jeg gjorde som bjoris sa, og tok av wiren på gearet.  Det viste seg at armen hadde flyttet seg nesten 30 grader på akslingen ut fra gearet......

 

Så løsningen var enkel:  løsne armen, justere den, og sette det hele fast igjen!  

 

Ferien er reddet!!

 

SE

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...