Jump to content

VP md32 med bankesyke.


dorge

Recommended Posts

Er det noen som vet hvor det lønner seg å kjøpe rådelager? Eller om det er noen andre motorer som passer på drevet mitt? Det er ett 250D drev. er det noen bildiesel som passer på det skjoldet? eller om det er enkelt å få tak i nytt skjold? Er litt deppa nå og trenger noen innspill..... :headbang:

Link to post
Share on other sites

Rådelagere koster vel ikke all verden hos Volvo. Har du banking og gåene lagre trenger du vel å gjøre en jobb på veiva også antagelig? Ny veiv koster penger, men kanskje du kan slipe den og montere underdim lagre?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

MD32 er vel rekke sekseren fra Volvo ... sent på 70 tallet... som det vel ikke forsvarer seg å gjøre større inngrep i....

 

..... alternativer fra Volvo er vel 4 sylindrete MD 29, 30 og muligens 31.... og 40A maskinen...

 

andre inkluderer Nanni, Ford Puma mm...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Md 32 er en lastebilmotor fra peugeot på 60 tallet. Penta mariniserte den. Rekkesekser med alutopp, også kalt krølltopp. Marinisering bygger jeg selv. er bare litt usikker hvordan jeg kobler den til drevet... Ps, jeg har 2 md 32 i båten, men den andre går fint. Greit å bytte en av gangen tenkte jeg.

Link to post
Share on other sites

Hvis motoren er i god stand ellers så hadde nå jeg satset på å bytte lagrene og slipe veiva. Hvor gammel en motor er trenger ikke å bety så mye så lenge den er bra vedlikeholdt. 2 nye motorer koster jo veldig mye. Tror ikke det blir bra å ha 2 forskjellige motorer i båten.

 

Er md 32 eier jeg og.....

 

Her kan du få tak i deler:

http://www.indenor-retro.de/pdf/Katalog_2008_XD6.pdf

Redigert av Hans Chr (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kansje jeg skulle tatt ut motoren og sett på innmaten før jeg bestemmer meg. Mange har støpt igjen hulla i skroget og montert en litt kraftigere motor i midten. Da selger de to gamle motor-drev pakker og kjøper i ny. Kan spare noen tusen på det. Noen som vet hva en md32 med agregat ligger på i pris? Er det noen diesel-motorer med mer enn 160 hk som utmerker seg som driftsikre? 280/290 drev? duoprop?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...