sr richard Startet 13.August.2009 Del på Facebook Startet 13.August.2009 Har en ford 2712e med noe slitene dieselrør...... er det mulig og bestille disse fra utlandet da de er litt dyre i norge.håper på hjelp siden disse er modne for bytte...... Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig 2712e . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 har du sjekket hos et storbilverksted? Sitér dette innlegget Link to post
sr richard Svart 13.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2009 Nei har ikke det. Men sier det må være tusenvis av disse i england finner ingen som har dieselrør Sitér dette innlegget Link to post
sr richard Svart 13.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2009 Er det noen som har vært borti det problemet på de motorene Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 er mange av desse motorene i cargo og sånn så sku no vær mulig å kjøpe hos lokal fordsjappe. Sitér dette innlegget Link to post
sr richard Svart 13.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2009 Ja skulle tro det ,men ikke så lett. har funnet en som skal ha rundt 5000 tusen for dem. er ikke det litt mye da----? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 oops.. Sitér dette innlegget Link to post
sr richard Svart 13.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2009 Ja det kan du si........... men ingen som har en side fra england som det går ann og besille disse fra..... da de ikke kan koste mye der Sitér dette innlegget Link to post
sr richard Svart 13.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2009 Sliter også med tempraturen på motoren kommer opp i nesten 90 grader.Er det mye ........? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Ta kontakt med Auto 23 motorverkstedet, der har jeg fått deler til min 2704. Auto23 Motorverkstedet har lang erfaring med Ford motorer. Nederst på siden finner du Halvorsen, han vet det meste om Ford. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Jeg mener at Lancing Marine i Sydengland selger slike deler. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Jeg ville kontaktet Økonomideler Du finner katalog til Ford under traktordeler i menyen. Det er rimelig å anta at disse motorene også har blitt benyttet i traktorer. Jeg har ikke handler her selv, men ser de har "alt" av reservedeler til bl.a. traktormotorer. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Ja skulle tro det ,men ikke så lett. har funnet en som skal ha rundt 5000 tusen for dem. er ikke det litt mye da----? Hos KD Trading koster de over 1000.- pr stk til 6 Syl. Ser ikke ut som de har til denne motoren, men det er jo bare å ringe. Sitér dette innlegget Link to post
kjell-arne Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Et alternativ er å ta turen inn på et storbil/maskin -verksted og høre om de har løse rør liggende, og få kappet deg til noen i passe lengde, tilpasse de i en liten rørbender og klemme kon på de selv.. event. høre hvor mye de skal ha for å presse de. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Gjør som kjell-arne sier.Er der ikke et dieselelektroverksted i nærheten.Ta med de gamle og få rør i løpemeter.Tettninger og muttere får du også.Tettningene tres inn på røret og klemmer seg vanligvis selv fast på røret når muttere skrues til dyser eller filter.Litt etter hvilken type fester du har.Få verkstedet til å vise deg hvordan de monteres,så tenker jeg vi sier 5-6 hundre,og ikke 5-6 tusen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Hos KD Trading koster de over 1000.- pr stk til 6 Syl. Ser ikke ut som de har til denne motoren, men det er jo bare å ringe. Fy flate, det var dyrt! Tror jeg betalte 1500 kr for alle rørene til V8'eren min i USA. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Beklager "hegra", men du kan umulig snakke om høytrykksrør som går mellom dieselpumpe og innsprøytningsventil. Dette er tykkvegga stålrør der innerdia. er rundt 1mm. Konene i endene er stuka direkte på røret med kraftig hydraulisk verktøy. Dette er ikke noe man selv lager. Lavtrykksrør er noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Dette er ikke noe man selv lager. Lavtrykksrør er noe annet. Nemlig, dessuten skal alle rørene være like lange slik at man ikke får forrykket tenningstidspunkt mellom de forskjellige sylindrene. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Sitat:Dette er ikke noe man lager selv. Nei det er vel grenser for hva som kan mekkes sammen i garasjen .Tok kanskje litt hardt i ja.Jeg bytta fra fødepumpa til filter og det gikk greit med å kappe til selv,og tilhørende muttere og koner.Ikke helt det samme som røra fra innsprutpumpe til dyser.Men det må vel være noen som kan lage dette for sr richard. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Er det den 85 hk du har? Sitér dette innlegget Link to post
atamund Svart 14.August.2009 Del på Facebook Svart 14.August.2009 Jeg har ett brukt sett liggende til 4 sylindra ford som du kan få kjøpt Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 15.August.2009 Del på Facebook Svart 15.August.2009 Har en ford 2712e med noe slitene dieselrør...... er det mulig og bestille disse fra utlandet da de er litt dyre i norge.håper på hjelp siden disse er modne for bytte...... Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig 2712e . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Slitene dieselrør????? Har aldri sett det. Har sett noen som ruster utvendig, men slitene? Lekker de? Sprukket? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 15.August.2009 Del på Facebook Svart 15.August.2009 Dyserørene byr skjelden på problemer, men det er særdeles viktig at de er skikkelig klamret så de ikke vibrerer. Rustangrep utover overflaterust er heller ikke bra. Et reserverør kan være lurt å ha ombord. Dette må være rikelig langt så det kan bøyes til for hånd og passe til til den aktuelle sylinderen. Et dieselpumpe verksted vil kunne lage et slikt nødrør. Det må oppbevares med forsegla ender og rustbeskyttes. Ettersom dette er et rent nødrør må det erstattes med orginalvare når man er kommet i havn/hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Leitz Svart 15.August.2009 Del på Facebook Svart 15.August.2009 Dieselrør får du laget slik du vil ha de på Fyksen Elektro-Diesel As på Lillehammer. Der er det heller ikke så veldig dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
sr richard Svart 16.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2009 (redigert) Takk for mange fine svar..... skal høre med noen om og få lagd dem. 85 er vel ikke helt riktig mem ca 72 hk. overbelastet så kansje 85hk.....Men er det ene røret som svetter inn og ut av pumpa.... Redigert 16.August.2009 av sr richard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.