Gjensidige Startet 29.Juni.2004 Del på Facebook Startet 29.Juni.2004 Vurderer å skaffe nytt drev. Spørsmålet er: Er Mercruiser Gen#1 bakplate bolt-og hullkompatibel med Alpha? Hvis ikke, er forskjellene av en slik art at de gjør bytte vanskelig? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Dette er kanskje et spørsmål som Marine Power burde kunne svare på. Du kan jo førsøke å ringe teknisk avdeling der. (www.marinepower.no) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Hvis det er den som kalles "Sterndrive", så er den ikke kompatibel med Alpha 1. Passer overhodet ikke , kompissen har prøvet og feilet. :confused: Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Gjensidige Svart 29.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Jeg var kanskje litt uklar, så jeg presiserer : Det jeg hadde tenkt å gjøre var å fjerne Gen#1 drevet med bakplate slik at bare hullet i akterspeilet er igjen. Passer dette hullet og bolthullene rundt for montering av Alpha 1 komplett med Alpha 1 bakplate? Må sjekke manualen i kveld for å se om Gen#1 er omtalt som sterndrive, tror faktisk det stemmer......... Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Er ikke Alpha one gen 1 og gen 2 like da.. Trenger vel ikke skifta transomen for det??? Etter min bok er SternDrive felles omtale for alle drevene til Mercruiser.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Gjensidige Svart 30.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Gen#1 er Urtidsdrevet fra sekstitallet, senere utviklet til Alpha-serien. På den tiden Gen#1 drevene ble lansert var ikke navnet Alpha nevnt. Det er iallfall interne forskjeller på Gen#1 og Alpha; vertikal aksel går åpent i eksoskanalen, på Alpha er den innkapslet og denne innkapslingen forbinder også oljen for de to girhusene, en fornuftig løsning som reduserer problemer med utetthet. På gen#1 er girhusforbindelsen en tynn oljekanal et annet sted. Grunnen til at jeg vurderer å bytte er at det begynner å bli vanskelig å få riktige deler til Gen#1 og at det er angrepet av tæring flere steder (også transom/bakplate). Det må da være noen som har utført et slikt bytte? Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Det beste er vel og ta en tlf, kan anbefale Ravns Garage spør etter Bent, det han ikke kan om mercruiser er det vel nesten ikke verdt å vite , hyggelige folk er de også, mulig du også finner svar på www.mercstuff.com Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.