Jump to content

Knappetilpasning på nye kalesjer? (original)

beertrip

Recommended Posts

Hei

Etter denne sesongen bare MÅ jeg bytte kalesje på min Rana 530HT.

MEN, hvordan er knappetilpasningene på nye kalesjer til gamle båter ( selv om den er original fra produsent) ?

Altså, hvis jeg bestiller en ny kalesje, vil denne passe til mine gamle fester/knapper ?

(noen erfaringer fra originalkalesjer? )

Ved ny kalesje så slipper jeg å ta av kalesjen før den nye kommer.

Alternativet er å få sydd en kalesje etter mål, men da må kalesjemakeriet ha min gamle kalesje ,

og de må demontere (splitte i sømmene) denne . ( kan jo ikke ha en demontert kalesje som reservekalesje noe jeg kunne tenkt meg)

Erfaringer noen??

Mvh Beertrip

Jeg har fått ny kalesje, uten å levere inn den gamle. Kontaktet Leif Hübert eller Jens Sagen (er vel samme firma nå), som hadde mal til min kalesje. Jeg oppgav kun båttype. Det beste er vel kanskje å oppgi et nr på kalesja i tillegg, dersom du har dette. Min nye kalesje passet perfekt. Med en kurant båt som Rana som du har, skulle dette ikke være noe problem. Det står vel et produsentnavn på kalesja, hvis ikke så vet vel Rana hvem som laget den.

Redigert av jada (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...