SeaRaymond Startet 15.August.2009 Del på Facebook Startet 15.August.2009 (redigert) Kom til å fundere på en ting, jeg har en 30 A Protec lader mod. 1230. denne lader på startbanken, og forbruksbanken via en slik BEP voltsensitiv rele. Dynamo fra motor er koblet parallet med landstrømslader. Så til spørsmålet, dersom jeg glemmer å slå av laderen, og starter motoren (dynamoen), vil det da skje skade på noe av det elektriske utstyret, eller vil dette gå bra? Redigert 15.August.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 15.August.2009 Del på Facebook Svart 15.August.2009 Nei, det skjer intet galt. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
index Svart 15.August.2009 Del på Facebook Svart 15.August.2009 Det har jeg gjort mange ganger. Ikke noe problem det! Men husk å trekke ut ledningen før du legger fra kai da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Dreamer Svart 15.August.2009 Del på Facebook Svart 15.August.2009 Det kan gå bra. Jeg har gjort dette mange ganger, men har hørt at det er enkelte ladere / dynamoer som ikke går sammen. Men - har du lyst til å finne det ut, er det bare en måte å gjøre det på .. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 15.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2009 Takker for svar! Da kan jeg vel regne med det går bra, så for skjebnen avgjøre den dag dette ufrivillig blir utprøvd Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.