fredde1972 Startet 15.August.2009 Link til dette innlegget Startet 15.August.2009 Hei, var å hentet en gummibåt med en eldre 9.9 Mercury i dag. Satte den på vannet og følte det var litt for lite sprut i forhold til tidligere 9.9 jeg har hatt på gummibåter. Kan noen hjelpe meg å finne årsmodellen på denne? Lette på stammen men fant bare serienummeret, ikke noen henvisning til årsmodell. Også lurte jeg på om noen viste om denne motoren hadde en sperre jeg eventuellt kan ta bort for å få litt mer liv i den :) Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 15.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Fant ut at det er en 1992 modell i en annen tråd her... Men lurer fortsatt på om det er mulig å få den opp til 15 HK :) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Jeg har lik motor og fått bekreftet fra noen mercuryguruer jeg kjenner veldig godt, som har skrudd mercurymotorer siden 60-tallet og i flgt de er det ikke mulig å hente noe mer ut av denne motoren. Mercury viking derimot som er litt nyere kan man ta ut plomba på. Ellers er det en knallmotor, men enig i at den er litt daff. Til gjengjeld starter den absolutt alltid på første trekk, går stille og veldig behagelig. forholdsvis lett vekt. Tipper årstallet stemmer ganke bra. Jeg fikk beskjed om at min var fra 95, men det var muligens noe usikkert. Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 16.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 (redigert) Hehe, ja de 3 turene jeg har hatt med den har den faktisk startet på første trekk :) Propellen er også litt sliten med endel småhakk, har det mye å si for farten? Føler også at jeg mangler litt turtall, noen som vet maks turtall på en 9,9 Merc ifra 1992? Redigert 16.August.2009 av fredde1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 4.November.2009 Link til dette innlegget Svart 4.November.2009 Denne motoren har plombe, fjærne plata bak forgasseren. Sitér dette innlegget Link to post
AntonsenPerformance Svart 4.November.2009 Link til dette innlegget Svart 4.November.2009 Propell har jo selvfølgelig mye å si. Og tilt ut og inn har vel også mye å si på hvordan den ligger i vannet og fart. Høyde på motoren har også noe å si. Sitér dette innlegget Robin H. Antonsen, 15 år. Båtracing i klasse T250 rundbane, 2009. V-25, 2010. Sponsorer søkes! www.AntonsenPerformance.tk ----------------------------------------- Seaflyer og Yamaha 9,9FMH (Selges) Winrace MK9 og Mercury 25/30 Link to post
ibizafan Svart 4.November.2009 Link til dette innlegget Svart 4.November.2009 de tror jeg ikke går 210 cyl volum den som kan gjøres om til 15 har 262 cyl volum Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Helge Svart 5.November.2009 Link til dette innlegget Svart 5.November.2009 Denne motoren har plombe, fjærne plata bak forgasseren. DET er nok feil... de tror jeg ikke går 210 cyl volum den som kan gjøres om til 15 har 262 cyl volum Motoren vist på bilde i denne tråden her er nok den motoren som Mercury leverte i 6, 8 og 9,9 Hk versjon ja, mens den som ble levert som 10 og 15 Hk har større slagvolum. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Sturee Svart 5.November.2009 Link til dette innlegget Svart 5.November.2009 hva er forskjelden? har lik selv, bare en mariner 10 viking (ingen forskjeld fra mercury 10 viking) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 5.November.2009 Link til dette innlegget Svart 5.November.2009 denne motor er samme som 6-8 hk 210 cyl volum Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
BÅT!! Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 (redigert) kan du bare fjerne den gule/gull platen som er vist på bilde på toppen for og få motoren sprekere ? motoren er 92 :) Redigert 22.April.2014 av BÅT!! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 23.April.2014 Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 Den gule platen er nok kanskje på bensinpumpen og skal i såfall ikke fjernes. litt info på nyere motor her mulig det er likt? https://baatplassen.no/i/topic/69151-hvordan-fjerne-plombering-pa-10hk-mercury/?fromsearch=1 Sitér dette innlegget Link to post
Tjukkholm Svart 23.April.2014 Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 hva er forskjelden? har lik selv, bare en mariner 10 viking (ingen forskjeld fra mercury 10 viking) Mariner Viking 10 og Mercury Viking 10 er ikke den samme motoren som 9,9. Vikingmotorene har større sylindervolum! Har en mariner Viking selv, god motor! Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Tjukkholm Svart 23.April.2014 Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 kan du bare fjerne den gule/gull platen som er vist på bilde på toppen for og få motoren sprekere ? motoren er 92 :) Du kan jo prøve, men jeg tror ikke du får start på den etterpå! :-D Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.